پیوند خانه، مسجد و مدرسه نباید گسسته شود

امام جمعه قم با بیان اینکه پیوند خانه، مسجد و مدرسه نباید گسسته شودگفت:پیوند خانه، مسجد و مدرسه یک پیوند محتوایی، ارزشمند و اصیل است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، امام جمعه قم در ارتباط تصویری با ششمین اجلاس استانی نماز قم که امروز(دوشنبه ۲۵ بهمن) برگزار شد گفت: امیدوارم این نشست باعث خیر و برکت و اقامه نماز در سطح بهتر و بیشتری باشد و در پرتو اقامه این فریضه الهی انشاالله منکرات و زشتی‌ها هم رخت برمی‌ بندد.

 

آیت الله سیدمحمد سعیدی افزود: پیوند خانه، مسجد و مدرسه یک پیوند محتوایی و ارزشمند و اصیل است. خانه اولین محیطی است که انسان با آنجا انس می‌گیرد، در آنجا اولین مراحل رشد و تربیت را طی می‌ کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: خاطر نشان کرد: مسجد دومین جایی است که انسان در آنجا حضور پیدا می‌کند، با مومنین ارتباط برقرار می‌کند، چه در سنین کودکی و نوجوانی که با والدین به مسجد می‌رود و جه در وقتی که خود انسان مستقل و بزرگ می‌شود، اوقات نماز، مراسمی که در مساجد برگزار می‌شود، کارهای خیری که در مسجد انجام می‌ شود.

 

آیت الله سعیدی با اشاره به نقش مدرسه در تعلیم و تربیت انسان‌ها اظهار داشت: مدرسه جایی‌است که انسان برای تعلیم و تربیت و فراگیری علوم به طور خاص در آن حضور پیدا می‌کند، با معلمان، آموزگاران عزیز، کسانی که برای رشد این جامعه فرصت‌ های خود، سلامتی خود، عمر خود و امکانات خود را بسیج می‌کنند تا این نسل پاک و عزیز ما به رشد و موقعیت خوبی برسند.

 

امام جمعه قم افزود: این سه محور و این سه کانون به لحاظ تاثیرگذاری ای که در تقویت انسان، حفظ انسان از آسیب‌ ها و بلا ها و شکل‌گیری فعالیت‌ ها و هماهنگ شدن کارهایی که انسان بنا است انجام دهد می‌ بینید نش بسیار مهمی دارد و اگر چنانچه این سه محور و سه کانون با هم همراه باشند، تاثیر مهمی در زندگی فردی و اجتماعی انسان و جامعه ما می‌گذارند.

 

وی با اشاره به آفت های جدا بودن این سه رکن از یکدیگر گفت: اگر چنانچه هریک از این‌ ها منفصل از هم کار کنند، کار جزیره‌ ای باشد و هماهنگ نباشند کار به سامان نخواهد رسید، کارها منطقی و سالم پیش نخواهند رفت، بنابراین یکی از وظایف مهم هماهنگ شدن این سه مرکز، ارتباط داشتن این سه مرکز با یکدیگر است. هیچ‌ وقت اولیاء مدرسه از منزل و از خانواده‌ دانش‌ آموزان بی‌ خبر نیستند، هیچگاه امام جماعت مسجد از مدرسه ها بی‌خبر نیست، در هماهنگ کار کردن این سه محور خیر و برکاتی است که ما اساس انقلابمان و نهضتمان با هماهنگی این سه محور اصیل و مهم تاسیس شده است و انقلابمان شکل گرفته است.

 

 

کد خبر 1148509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha