ورود جهاددانشگاهی به هدایت و آموزش جوانان تحت حمایت کمیته امداد

عبیاوی از برگزاری دوره آموزش مهارت‌های عمومی اشتغال، کارآفرینی و مهارت‌های زندگی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در خوزستان با همکاری جهاد دانشگاهی خبر داد.

«ناجی عبیاوی» در حاشیه جلسه‌ای که با حضور معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان و معاونت اشتغال این نهاد و همچنین نماینده اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: این جلسه به منظور انجام هماهنگی های اولیه جهت اجرای دوره آموزش مهارت‌های عمومی اشتغال، کارآفرینی و مهارت‌های زندگی ویژه گروه سنی جوان تحت حمایت امداد برگزار شد.

 

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان افزود: در این جلسه نمایندگان دستگاه های ذی ربط در خصوص نحوه برگزاری کلاس های حضوری و مجازی، تعداد نفرات هر کلاس و چگونگی شیوه سنجش آموخته های شرکت کنندگان دوره به بحث و تبادل نظر پرداختند.                                                                               

 

وی اضافه کرد: با توجه به پشتوانه علمی و تجربی جهاد دانشگاهی در اجرای دوره‌های کارآفرینی و دوره‌های تخصصی اشتغال محور، اجرای دوره آموزش مهارت‌های عمومی اشتغال، کارآفرینی و مهارت‌های زندگی به گروه سنی جوان تحت حمایت امداد جهت توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) با نظارت وزارت ورزش و جوانان توسط جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

 

عبیاوی تصریح کرد: این دوره آموزشی همانند سایر دوره‌های آموزش مقدماتی اشتغال به منظور توسعه فرهنگ کارآفرینی، ایجاد نگرش کارآفرینانه و ارتقای مهارت‌های عمومی فراگیران برگزار می‌شود.

 

وی ابراز کرد: افزایش، بهبود و توسعه نگرش‌ها، مهارت‌ها و توانایی‌های افراد مستعد اشتغال و انتقال دانش، اطلاعات و فرصت‌های نوین برای راه‌اندازی کسب و کار جدید به عنوان هدف غایی این دوره در نظر گرفته شده است.

 

قائم مقام کمیته امداد خورستان با اشاره به استقبال از توسعه همکاری‌های مشترک با جهاددانشگاهی، از همکاری و استفاده از ظرفیت‌های این نهاد انقلابی در حوزه‌های مختلف آموزشی، اشتغال خبر داد و اذعان کرد: با توجه به  ظرفیت و پتانسیل‌های ارزشمند جهاددانشگاهی، این دو نهاد می‌توانند با همکاری هم در رفع نیاز مددجویان  به اشتغال را برطرف سازند.

 

وی هدف از اجرای این الگو را تعامل با دستگاه͏ های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت͏ های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی و ایجاد امکان و تسهیل نظارت وزارت بر فرآیند اجرای از طریق بازدیدهای میدانی دانست.


عبیاوی با اشاره به اینکه ایجاد فرصت‌های شغلی نیاز به هدایت و آموزش مددجویان دارد خاطر نشان کرد: ورود جهاددانشگاهی به این عرصه می‌تواند میزان تاثیرگذاری و موفقیت چنین طرح هایی را افزایش دهد.

 

وی بیان کرد: جامعه هدف شامل زنان جوان سرپرست خانوار، جوانان زیر دیپلم، جوانان دیپلم به بالا اولویت شرکت در کلاس با مستعدین اشتغالی خواهد بود که قرار است در برنامه فرصت شغلی سال آینده، اقدام به راه اندازی طرح کرده یا مشمول برنامه کاریابی شوند.

 

قائم مقام کمیته امداد خورستان یاد آور شد: از جمله وظایف جهاد دانشگاهی تدوین محتوا به صورت متمرکز، حضور در کارگروه استانی، ارائه برنامه و زمانبندی اجرا، آموزش، رفع اشکال و پیگیری ورود مددجویان به کلاس مجازی، اجرای دوره به صورت حضوری و مجازی براساس زمانبندی تنظیمی، انجام آزمون پایان دوره و صدور گواهینامه برای افراد شرکت کننده پس از قبولی در آزمون، ارائه گزارش پیشرفت اجرای دوره به امداد است.

 

کد خبر 1148513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha