آستان مقدس امامزاده احمد(ع) تیران گلباران شد

آستان مقدس امامزاده احمد ابن علی ابن ابی طاللب(ع) تیران همزمان با میلاد حضرت علی(ع) گلباران شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، امامزاده احمد ابن علی ابن ابی طاللب(ع) نوه امام علی(ع) در تیران قرار گرفته که به مناسبت نیمه ماه رجب میزبان جشن امیرالمومنین(ع) بوده و ضریح امامزاده گلباران می شود.

برگزاری پیداروی مذهبی همراه با یک شاخه گل توسط مردم و گلباران این امامزاده در طی ده ساله گذشته مرسوم بوده و به عنوان یکی از برنامه های شاخص این شهرستان است.

 

برگزاری جشن و سخنرانی و مدیحه سرایی تا سال های پیش از کرونا در این مرکز دینی با شکوه و گستردگی خاصی برگزار می شد که این سال ها ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، مدیریت حضور مردم و استفاده از ماسک مورد توجه بوده است.

آستان مقدس امامزاده احمد(ع) تیران میزبان رویدادها و برنامه های مذهبی طول سال است که مراسم تحویل سال، جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی، نشاط معنوی، بصیرت عاشورایی و توزیع نذری و بسته های فرهنگی و معیشتی جز مهمترین فعالیت های این مرکز است.

طرح توسعه آستان مقدس امامزاده احمد(ع) تیران با مشارکت خیرین و شهروندان و کمک شهرداری در حال انجام است و با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهر و تردد بالا از جاده های آن، در مناسبت های مختلف و طول سال میزبان مسافران است.

 

*گردشگری معنوی و مذهبی در آستان مقدس امامزادگان تیران و کرون

امامزاده احمد(ع) تیران مثل دیگر مراکز دینی از جمله امامزاده عبدالله(ع)، امامزاده سید سرالدین(ع)، امامزاده بی بی فاطمه(س)، امامزاده احمدرضا(ع) و امامزاده عدنان محور برنامه های فرهنگی در موقعیت و شهر و روستاهای شهرستان تیران و کرون است.

رئیس اوقاف و امور خیریه تیران و کرون با اشاره به موقعیت جغرافیایی و گردشگری این شهرستان و قرار گرفتن آستان مقدس امامزادگان در مناطق بکر تفریحی، گفت: گردشگری دینی و معنوی در این شهرستان رونق گرفته است.

 

«علی مبشری« افزود: تعدادی از زیادی از مردم شهرستان و مسافران از این مناطق برای تفریح و معنویت استفاده می کنند و مشارکت خوبی نیز در تامین منابع و فعالیت های عمرانی و فرهنگی وجود دارد.

وی ادامه داد: امزاده احمد(ع) تیران در بافت قدیمی و مرکزی شهر و در مجاورت مساجد تاریخی قرار گرفته و بااجرای طرح توسعه بستر خوبی برای برنامه های مذهبی بوده و اعیاد و مناسب های ملی و دینی در این مکان اجرا می شود.

 

*اجرای طرح توسعه آستان مقدس امامزاده احمد(ع) تیران

اجرای طرح توسعه امامزاده احمد(ع) تیران فرصت خوبی شده تا با آزادسازی اطراف امامزاده فرصت خوبی برای فعالیت های فرهنگی و مذهبی شهر فراهم و رویدادهای مهمی در این مرکز برگزار شود.

موقعیت این مرکز در بازار باعث شده تا محل اختتامیه مراسم های عزاداری و حرکت کاروان های شادی شهر باشد و بازاریان را نیز در این مراسم همراه کرده و اتحاد و انسجام به مراسم ها می بخشد.

کد خبر 1148612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha