کانون روستایی عزیزآباد محور رویدادهای فرهنگی و هنری

کانون فرهنگی و هنری عزیزآباد محور رویدادهای فرهنگی و هنری روستا بوده که این بار توانمندی های بانوان را به نمایش گذاشته است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: یکی از کارکردهای مهم کانون های فرهنگی و هنری در مساجد روستایی هدایت و راهبری فعالیت های فرهنگی و هنری است تا به عنوان اصلی ترین نماینده فرهنگی دولت بتواند نیازهای این حوزه را بر پایه مردمی محوری مرتفع سازد.

کانون های مساجد روستایی در تبلیغ و ترویج توانمندی ها و شناسایی و رشد استعدادها نقش مهمی دارند و علاوه بر توسعه فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی به رشد شخصیتی افراد نیز کمک می کنند.

 

برپایی نمایشگاه دستاوردهای روستایی فرصتی است تا فرهنگ روستایی را زنده نگه داشته و از طرفی هم مایه رشد فکری و معرفی این پتانسیل به دیگر بخش های شهرستانی و استانی شده باشند.

کانون فرهنگی و هنری شهدای عزیزآباد از توابع شهرستان تیران و کرون واقع در غرب استان اصفهان سال ها است که رشد و نبوغ خاصی پیدا کرده و برکات آن به روستا رسیده است.

برپایی دومین نمایشگاه دستاوردهای بانوان این روستا و اجرای جشنواره غذای محلی از جمله اتفاقات مهم فرهنگی و اجتماعی این مرکز بوده که با حمایت دهیاری و شورای اسلامی رقم خورده است.

کانون فرهنگی و هنری عزیزآباد محور رویدادهای فرهنگی و هنری روستا بوده که این بار توانمندی های بانوان را به نمایش گذاشته است.

 

*معرفی توانمندی های بانوان جوان و بزرگسال روستا

یکی از اقدامات موثر کانون فرهنگی و هنری روستای عزیز آباد معرفی استعدادها و ظرفیت های روستایی بوده که در قالب معرفی به جشنواره ها، ثبت آثار در سامانه بچه های مسجد و برپایی نمایشگاه انجام شده است.

تعامل بین متولیان مسجد، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستا با مدیریت کانون زمینه توسعه فعالیت ها را فراهم کرده و فرصتی شده برای رشد و پیشرفت بچه های روستا و الگویی که می توان به دیگر نقاط معرفی کرد.

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون، کانون روستای عزیزآباد از جمله مراکز فرهنگی و هنری فعال این منطقه است و توانسته امتیاز بالایی را در سامانه بچه های مسجد در مقایسه با دیگر کانون های مساجد روستایی کسب کند.

 

*همکاری اعضای کانون برای پیشرفت کار

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری شهدای عزیزآباد با اشاره به فعالیت های این مرکز گفت: همکاری اعضای کانون برای پیشرفت کار بسیار موثر بوده و خانواده ها و خیرین نیز همکاری داشته اند.

«مریم شهیدی« برپایی نمایشگاه دستاوردهای بانوان و همچنین جشنواره غذای محلی را فرصتی برای معرفی توانمندی ها و استعدادهای زنان خانه دار و دختران جوان روستا عنوان کرد و اظهارداشت: تجربه خوبی از این دو سال برنامه کسب شده است.

وی ادامه داد: حمایت مسئولان در توسعه زیرساخت های کانون و تامین امکانات می تواند فرصت های زیادی را برای پیشرفت این نهاد خلق کند.

*نقش بی نظیر کانون در اوقات فراغت نوجوانان و جوانان

آنچه که در بین اعضای کانون فرهنگی و هنری شهدای عزیزآباد به چشم می خورد، خوشحالی و نگاه زیبایی که ناشی از لحاظ شاد بچه ها در برنامه های کانون بود.

مرکز فرهنگی و هنری که توانسته سکوت فرهنگی را به جنب و جوش تبدیل کند و مردم را در ایجاد یک جریان موثر فرهنگی فعال سازد و در آینده ثمره های سازنده آن را خواهیم دید.

 

بچه های کانون که این روزها به خاطر برگزاری نمایشگاه، جشن و جشنواره غذای محلی در تکاپو هستند، این چنین برنامه ای را مدیون فعالیت و پویایی کانون روستای خود می دانند.

آنان خواستار حمایت متولیان امر، از کانون برای توسعه زیرساخت ها و امکانات فرهنگی و هنری بوده تا توزیع عادلانه منابع انجام و محرومیت در این حوزه رفع شود.

 

*غذاهای سنتی روستا به دست هنرمند بانوان

غذاهای سنتی که توسط بانوان روستا تهیه شده و به عموم و داوران عرضه شد، نمونه از هنرمندی و توانمندی زنان این دیار بود که در قالب جشنواره به نمایش گذاشته شد.

فعالیت بخشی از بانوان روستا در پرورش گل و گیاه، تولید لوازم آرایشی و بهداشتی سنتی و گیاهی، تولید مواد غذایی، بافتنی و هنرهای تجسمی و تولید کیف و مواردی از این قبیل نشان از اقتصاد فعال آنان در خانه است.

محیط خانه روستایی نه تنها مایه آرامش اهالی آن بوده بلکه فرصت های اشتغال را نیز فراهم ساخته است و البته دختران جوانی که مشغول به تحصیل هستند تا با ارتقا دانش خود مسیر پیشرفت را ایجاد و با دانش بالای خود به پیشرفت محل زندگی خود کمک کنند.

 

کد خبر 1148649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha