رونمایی از اطلس تاریخ انقلاب در شیراز مصداق جهاد تبیین است

حجت الاسلام قانع گفت: روایت گری انقلاب اسلامی در شیراز توسط دفتر تاریخ شفاهی جبهه انقلاب اسلامی و رونمایی از اطلس انقلاب اسلامی است که به تبیین اقدامات انقلاب و به پیروزی رسیدن آن در شهر شیراز پرداخته، مصداق جهاد تبیین است.

حجت الاسلام «حسن قانع» با اشاره به رونمایی از اطلس تاریخ انقلاب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، گفت: این کتاب به همت فعالان عرصه تاریخ نگاری انقلاب تهیه شد و به مرحله رونمایی رسیده است که به روایتگری انقلاب در شیراز می پردازد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس افزود: این اقدام در پی عمل به منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر ضرورت جهاد تبیین به انجام رسیده است که موجب تبیین حقایق انقلاب از نظر مبانی، رویکردها و دستاوردهای انقلاب و اسلام می شود و به مقابله با مسئله تحریف انقلاب اسلامی می پردازد.

وی اضافه کرد: مسئله جهاد تبیین با عقلانیت انقلابی افراد مربوط می شود و موجب ارتقای سطح عقلانیت انقلابی و دینی مردم کمک می کند و ولایت پذیری و ولایت مداری بزرگترین تکلیف و مسئولیت هر فردی و اساس دین و مکتب ماست.

حجت الاسلام قانع تاکید کرد: اما این ولایت پذیری و ولایت مداری دارای مراتبی است که بالاترین مرتبه آن، هم افق شدن با امام و ولی در عرصه فکر و عقلانیت است و انسان باید به حدی در مسیر ولایت و پیروی از امام خودش رشد کند که بتواند به شکلی در مسایل فردی و اجتماعی فکر کند که امام و نایب امام نیز همانطور فکر و تصمیم گیری می کرد.

وی ادامه داد: در مسیر رسیدن به این سطح از ولایت پذیری بزرگترین موانع، تحریف و جنگ روایت هاست که ماموریت جهاد تبیین، تسهیل و مانع زدایی از ولایت پذیری در بالاترین جایگاه خود است.

حجت الاسلام قانع تصریح کرد: نباید دچار خطا در تحلیل واقعیت و حقایق دستاوردهای انقلاب شویم زیرا در این صورت نمی توانیم با ولی و امام خود هم مسیر و منطبق شویم.

وی افزود: در جنگ «صفین» معدود یاران امام علی (ع)، مانند مالک اشتر و عمار یاسر، در فکر و عقلانیت با امام خود هم افق بودند و موجب شد تا فریب نیرنگ معاویه و عمر و عاص را نخورند و از طرف امام علی (ع) مامور به جهاد تبیین شدند تا به تبیین حقیقت و روشنگری بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به جایگاه جهاد تبیین به عنوان تسهیل ولایت پذیری گفت: یکی از مصادیق مهم جهاد تبیین، روایت گری انقلاب اسلامی شیراز توسط دفتر تاریخ شفاهی جبهه انقلاب اسلامی و رونمایی از اطلس انقلاب اسلامی است که به تبیین اقدامات انقلاب و به پیروزی رسیدن آن در شهر شیراز پرداخته است که این کار فاخر و انقلابی را ارج می نهیم که مصداق جهاد تبیین است.

 

کد خبر 1148662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha