بازگرداندن واحدهای غیرفعال به چرخه تولید از برنامه‌های مهم کردستان در ایجاد اشتغال است

استاندار کردستان گفت: از مهمترین برنامه‌های استان در ایجاد اشتغال بازگرداندن واحدهای غیرفعال به چرخه تولید و توسعه ظرفیت با بهر‌ه‌گیری از ظرفیت‌ کامل بنگاه‌های اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در جلسه شورای اشتغال استان اظهار کرد: برای رسیدن به گفتمان مشترک در حوزه اشتغال باید جلسات بیشتری داشته باشیم تا دیدگاه‌های صاحب‌نظران و مسئولان به جامعیت برسد.

 

وی بیان کرد: باید هم نگاه علمی و هم نگاه اجرایی داشته باشیم و همزمان که رویکرد را علمی و اصلاح می‌کنیم باید کار هم انجام شود.

 

استاندار کردستان از مسئولان خواست دغدغه تعهد ایجاد اشتغال را دغدغه اصلی بدانند و در تمامی جلساتی که برگزار می‌کنند گزارش دستگاه‌ها از تعهدات ایجاد اشتغال‌شان اعلام و بررسی شود، چرا که مبنای ایجاد اشتغال سامانه رصد است که اشتغال ایجاد شده در آن ثبت می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: اینکه در گذشته چه ساز و کاری در شورای اشتغال استان وجود داشته کاری ندارم اما از این به بعد هیچ سانسوری در مورد عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این زمینه نداریم و از آنجایی که فرمانداران مسئول اشتغال در شهرستان‌ها هستند کم‌کاری را نمی‌پذیریم و از امروز باید برای عملیاتی‌شدن تعهد ایجاد ۳۳ هزار شغل برنامه‌ریزی شود.

 

وی افزود: سهم هر کدام از دستگاه‌های اجرایی و شهرستان‌ها در زمینه ایجاد اشتغال باید به صورت شفاف اعلام شود.

 

زارعی‌کوشا اذعان کرد: موانع سرمایه‌گذاری باید برداشته شود، یکی از موانع زمان‌بر بودن پاسخ به استعلام‌ها است لذا در این راستا هر دستگاه باید ظرفیت‌های اشتغال را ایجاد کند و بسته آماده برای سرمایه‌گذاری داشته باشد.‌

 

استاندار کردستان بیان کرد: بخش عمده‌ای از اشتغال در کردستان به گردشگری برمی‌گردد و اداره‌کل میراث فرهنگی باید در این راستا موفق عمل کند وزمینه ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری را در استان فراهم نماید.

 

وی اضافه کرد: ۳۰ درصد اشتغال کردستان مربوط به حوزه کشاورزی است و نیاز است با دعوت از گروههای سرمایه‌گذار زمینه ایجاد اشتغال در استان فراهم شود.

 

زارعی کوشا عنوان کرد: از مهمترین برنامه‌های استان بازگرداندن واحدهای غیرفعال به چرخه تولید و توسعه ظرفیت با بهر‌ه‌گیری از ظرفیت‌ کامل بنگاه‌های اقتصادی است.

 

استاندار کردستان در پایان گفت: سامانه اشتغال شهرستان‌ها نیز توسط فرمانداران رصد شود و تعهدات ادارات شهرستان‌ها باید عملی شود.

کد خبر 1148782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha