مهروزی و محبت بالاترین هدیه انسان ها به همدیگر است/ آسایش دنیا با قناعت و رضایت از پروردگار

فقیهی با اشاره به هدیه به همدیگر گفت: مهروزی و محبت بالاترین هدیه انسان ها به همدیگر در اعیاد و مقاطع مختلف زمانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان‏، «مجید فقیهی« در گرامیداشت اعیاد ماه رجب به مهرورزی و محبت افراد نسبت به همدیگر اشاره کرد و اظهارداشت: بنا به فرمایش حضرت علی(ع) خداوند ستون اسلام را به محبت قرار داده است.

استاد دانشگاه قم با اشاره به رفتار ائمه معصومین(ع) در دعوت به اسلام و هدایت بشر، افزود: آنان از محبت و هرورزی در این حوزه استفاده کردند و پیامبر اسلام به همین ویژگی شناخته می شود.

 

وی ادامه داد: مهروزی و محبت بالاترین هدیه انسان ها به همدیگر در اعیاد و مقاطع مختلف زمانی است که مردم با ابراز دوستی خود رحمت را متجلی می سازند و اگر بیش از آن چیزی که انتظار است کاری را در حق فردی انجام دهیم مهرورزی کرده ایم.

فقیهی با اشاره به توصیه حضرت علی(ع) با مالک اشتر که «قلبت را به ملازمت با مردم، رحمت و لطف با آنان مملو کند«، گفت: این سفارش باید سرلوحه همه مسئولان قرار گیرد که با دوستی و بیش از آنچه مردم انتظار دارند برای آن ها کار و خدمت کنند.

 

*آسایش دنیا با قناعت و رضایت از پروردگار

وی با اشاره به آیات و روایات در خصوص آرامش مومن خاطرنشان کرد: آسایش دنیا با قناعت و رضایت از پروردگار بدست می آید و کسانی که قانع به زندگی خود بوده و حرص و طمع ندارند آنان راحتی دارند.

این پژوهشگر اضافه کرد: افراد حریص و طمع دار محکوم به فقرند و آسایش خود را به خطر ی اندازند ولی افراد قانع عزت دارند و خوشحالی برای آنان است.

 

وی با بیان اینکه قناعت مغایر با کار و تلاش نیست، افزود: برای اینکه نیازهای خود را تامین و برای آینده خود کار و تلاش کند موفقیت بوده ولی نباید به طمع تبدیل شود.

فقیهی با بیان اینکه رضایت از پروردگار نسبت به نعمت ها و آنچه در زندگی ما رقم زده را سبب آسایش دانست و اذعان داشت: افراد دارای رضایت از زندگی بزرگترین هدیه را به خود می دهند و اینگونه خداوند نیز از آن ها راضی و اجر می گیرند و آنگاه رضایت الهی محقق می شود.

کد خبر 1148804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha