جشن ولادت حضرت  علی(ع) در سطح مساجد شهرستان کنگاور برگزار شد

حجت السلام لروند، گفت: بمناسبت ولادت حضرت علی (ع) ) ۲۵ برنامه توسط ستاد مردمی ولادت مولای متقیان مصوب شد که جشن و شادی در سطح مساجد شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شده است.

حجت الاسلام علی محمد لروند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:حضرت علی (ع)، اولین امام شیعیان و همسر حضرت فاطمه زهرا (س) هستند. ایشان پسر ابوطالب، پسر عموی پیامبر اکرم (ص) است. امام علی (ع) در ۱۳ رجب سال ۲۳ قبل از هجرت در خانه خدا چشم به جهان گشودند.

 

امام جمعه کنگاور افزود: امام علی (ع) سعادتی داشت که هیچ بشری در زمین چنین سعادتی کسب نکرد و آن اینکه در خانه کعبه متولد شد و اکنون اعراب هنگام طواف و عبور از سمت شکاف خانه کعبه با اینکه در دست وهابیت است عبارت «مولد علی» را می گویند ،یعنی جایی که علی (ع) متولد شد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: در شهرستان کنگاور برنامه هایی  بمناسبت ولادت این امام همام با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال اجرا و برگزاری است .

 

 

حجت الاسلام لروند تصریح کرد: از برنامه های شاخص طبخ غذای گرم برای محرومین توسط خواهران ستاد نماز جمعه شهرستان و توزیع آن با حفظ آبرو نیازمندان در شهرستان است.

 

 

کد خبر 1148835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha