افتتاح طرح‌های توسعه سلامت نزاجا در شرق گیلان/ ۱۲ هزار کادر پزشکی در خدمت بیماران کرونایی است

حیدری با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در رکاب ولایت، فدایی مردم است گفت: ۱۲ هزار کادر پزشکی ارتش در خدمت کرونا قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لاهیجان، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» در آیین افتتاح پروژ‌های سلامت محور نیروی زمینی ارتش در راستای محرومیت زدایی که امروز (چهارشنبه، ۲۷ بهمن) در بیمارستان پیروز لاهیجان برگزار شد، با اشاره به تربیت قرآنی در سوره مبارکه حمد، گفت: این سوره تعاریف زیادی دارد و خلاصه قران سوره مبارکه حمد است و بنده این سوره را سوره ولایت هم تلقی می‌کنم.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در سوره مبارکه حمد به صراط مستقیم اشاره شده و صراط مستقیم به‌عنوان سیره نبی معروف است، افزود: ائمه اطهار(ع) در زمان خودشان نیز به عنوان نماد صراط مستقیم و سیره علوی هستند و امروز در غیاب رسول گرامی اسلام و ائمه معصومین، ولایت فقیه نماد عینی و واقعی صراط مستقیم است.

 

وی اصل ولایت فقیه را صراط مستقیم امروز عنوان و تصریح کرد: فرمانده ارتش جمهوری اسلامی، ولی فقیه است و ماموریت ذاتی ارتش حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور در رکاب ولایت و ولی امر مسلمین است که امروز ما به این ماموریت به صورت عینی جامه عمل پوشاندیم.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: استقرار در مرزهای شمال غرب کشور و در امتداد رودخانه ارس با توجه به شرایط خاص جنگ بین دو کشور آذربایجان و ارمنستان، مرزهای غرب کشور، جنوب غرب کشور، در شمال شرق مرز مشترک با افعانستان، جنوب شرق کشور و ...... این حضور در مرزها به معنای این نیست که خطری جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند بلکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بازدارندگی را به معنای واقعی کلمه محقق کردند و امروز هیچ دشمن احمقی به خود اجازه نمی‌دهد به مرزهای کشور چشم طمع داشته باشد و این اقتداری است که در رکاب ولایت محقق شده است.

 

حیدری با بیان اینکه در کنار ماموریت ذاتی، ارتش در رکاب ولایت، فدایی مردم است، خاطرنشان کرد: این‌ به این معنا است که در تمام عرصه‌های اجتماعی بایستی با مردم همراهی و همدردی کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه در زلزله سرپل ذهاب در کمتر از یک روز تمام‌ مصدومین را از زیر آوار خارج کرده و با قریب ۵۲۰ سورتی پرواز به کرمانشاه فرستاده و این در تاریخ ثبت شده است که در زلزله به آن عظمت مردم کمتر از یک روز زیر آوار ماندند، افزود: در سیل نیز  ارتش قبل از ستاد بحران مستقر شد‌.

 

حیدری ادامه داد: در کرونا با توجه به دامنه فراگیری آن، در سراسر کشور استقرار خوبی داریم و ۲۸ بیمارستان تخصصی، ۱۲ هزار کادر پزشکی در خدمت کرونا قرار گرفت.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در عرصه های مختلف محرومیت زدایی سعی کردیم در کنار مردم احساس مسئولیت کنیم، اذعان کرد: قرار گاه محرومیت زدایی نیروی زمینی به این امر مبادرت دارد که با مردم و در کنار مردم باشد و امروز خدا را شاکر هستیم برگ زرین دیگری از ولایت محور بودن نیروی زمینی را در خدمت به محرومان در این خطه سرسبز رقم بزنیم و ۵ طرح بیمارستانی انجام شد.

 

گفتنی است، افتتاح سالن مطالعه بیمارستان پیروز، ساخت پانسیون پزشکان و پانسیون پرستاران، ساخت سکوی منبع ۲۰ تنی اکسیژن مایع، ساخت کانکس جهت انبار دارویی و ساخت کانکس دیگر جهت بهره‌برداری همراه مراجعین دیالیز، پروژه‌هایی بود که توسط فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در لاهیجان به بهره‌برداری رسید.

همچنین با حضور امیر سرتیپ حیدری، کلنگ احداث بخش دیالیز و تالاسمی بیمارستان سید الشهدای لاهیجان نیز به زمین زده شد.

 

 

کد خبر 1148885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha