دستگاه های اجرایی در پیگیری حقوق عامه نهایت همکاری با دادستان‌ها داشته باشند

حجت الاسلام منتظری با اشاره به اینکه داستان در نقش مدعی العموم باید همیشه در صحنه باشد، گفت: دستگاه های اجرایی در پیگیری حقوق عامه نهایت همکاری با دادستانها داشته باشند .

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، دادستان کل کشور در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زنجان  که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد ، ضمن تقدیر و تشکر از حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان،  رییس کل دادگستری استان زنجان و سایر مدعوین ضمن تبریک اعیاد رجبیه گفت: حجت الاسلام کرمی از دادستانهای موفق و خوب ما محسوب میشود که انصافا عملکرد قابل  قبول و موفقی داشتند و برای ایشان در سمت جدید آرزوی موفقیت دارم و از دادستان جدید نیز انتظار داریم  ارتقای عملکرد دادسرای زنجان و رفع نواقصات را در اولویت برنامه کاری خود قرار دهند   .

 

حجت الاسلام منتظری با  گسترده خواندن وظایف دادستان در نقش مدعی العموم  بر  پیگیری حقوق عامه که مصادیق زیادی دارند تاکید کرد و افزود :  دادستان همیشه باید در صحنه حاضر باشد و از دستگاههای اجرای نیز درخواست داریم در پیگیری حقوق عامه همکاری و همراهی بیشتری با دستگاه قضایی داشته باشند

 

وی حمایت از تولید  و اقتصاد  جامعه را اولویت همه دستگاههای اجرای و قوه قضاییه بر شمرده و گفت : بانکها باید به وظایف شرعی و قانونی خود عمل کنند و در راستای رسالت ذاتی خود حرکت کنند و نیز شرایط اقتصادی جامعه اقضا میکند  دستگاه قضایی همچنان در راستای حمایت از تولید و رفع موانع آن  در صحنه فعال داشته باشد .

 

دادستان کل کشور از آزاد سازی سواحل کشور و حریم رودخانه ها حمایت کرده و افزود : آزاد سازی حریم سواحل و رودخانه ها کار مبارکی است هم دستگاه قضایی و هم دولت کار خوب و مهمی انجام داده اند ولی معیشت و اقتصاد مردم باید اولویت اول کارها قرار گیرد .

 

روحیه فساد ستیزی از ویژگیهای خوب و برجسته  رییس قوه قضاییه است.

در ادامه این جلسه امام جمعه زنجان در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب زنجان گفت : از حضرت امیر المومنین علی (ع) پرسیدند،عدالت بهتر است یا سخاوت ، حضرت هم عدالت و هم سخاوت را تعریف کردند ، و فرمودند  عدالت آن است که هر چیزی در جای خوش قرار گیرد و سخاوت هم  بیش از استحقاق و ظرفیت است ، بعد حضرت نتیجه گیری کردند، شما با سخاوت تعداد 10 الی 20 نفر را می توانید راضی  نگه دارید ، ولی با عدالت همه را می شود راضی نگه داشت.

 

آیت الله علی خاتمی با بیان اینکه امروز از همه ابعاد مختلف شرایط حساسی در کشور داریم ، شاید هیچوقت سه قوه قضاییه مانند امروز با همدیگر این قدر هماهنگ نبودند ، انتظار این است که استفاده بهینه صورت گیرد،  نگرش خوبی در بحث قضا توسط ریاست قوه قضاییه که  از مناسبترین انتصاب بعنوان رئیس قوه قضاییه حضرت  حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای بود وجود دارد.

 

وی با اشاره به سفر رییس قوه قضاییه به استان اصفهان و با فرماشات و عملکرد خوبشان در این استان، امید آفرینی خوبی در جامعه ایجاد کردند ، البته روحیه فساد ستیزی از ویژگیهای خوب رییس قوه قضاییه است.

 

آیت الله خاتمی افزود: آن چیزی که انسان را زنده نگه می دارد امید است  و باید یادمان باشد به فرمایشات جامع  ریاست قوه قضاییه در حوزه زندان و زندانیان و مسائل مرتبط با خانواده زندانیان که مورد تاکید ایشان می باشد جامه عمل بپوشانیم.

 

 امام جمعه زنجان با اشاره به جایگاه بالای امر قضا و قضاوت در جامعه گفت :در امر قضاوت به لحاظ نوع و حساسیت کار و اینکه هر دو طرف پرونده  خود را ذی حق می دانند طبیعی است 50 درصد مراجعین ناراضی می شوند و حتی اگر حضرت علی (ع ) که عادلترین قاضی است میان افراد قضاوت کند باز هم  تعدادی  ناراضی هستند.

 

وی کار داوری و میانجیگری در قوه قضاییه را اقدامی خوب و اثر گذار در سازش پرونده ها  برشمرد و اظهار داشت : رفع اختلاف و فصل خصومت بسیار ارزشمند است و استفاده از ریش سفیدان در این امر بسیار گره گشاست.

کد خبر 1148901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha