صیانت از زندانیان و خانواده های آنان را وظیفه خود بدانیم

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه صیانت از زندانیان مهم است، گفت:اشتغال زندانیان و حمایت از خانواده های این قشر نیز مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقرمحمدی لائینی»  امروز(۲۷بهمن) در دیدار با «غلامعلی محمدی» رئیس اداره کل زندان های کشور با بیان اینکه یکی از شاخصه های حقوق بشری نوع رفتار حکومت با زندانیان است، اظهار کرد: بسیاری از مدعیان حقوق بشر با زندانیان بدترین نوع رفتار را دارند اما ما  بارأفت اسلامی با زندانیان رفتار می کنیم. 

 

نماینده ولی فقیه درمازندران رفتار با زندانیان باید جنبه سازندگی، اصلاح و بازدارندگی داشته باشد، افزود: احکام  مجازات های جایگزین حبس باید به بازدارندگی از جرایم منجر شود.

 

وی با بیان اینکه نفس محبوس بودن و آزادی نداشتن خود نوعی عمل بازدارنده محسوب می شود، گفت: هدف ما در حبس اینکه کار فرهنگی روز زندانیان انجام دهیم تا به جایی اینکه بترسند متحول شوند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی بااشاره به اهمیت کارفرهنگی در حوزه زندان ها، افزود: تخصیص بودجه فرهنگی به زندان مهم و ضروری است.

 

وی ضمن تحسین عملکرد زندان ها در بخش تربیت حافظان قرآن کریم در بین زندانیان، گفت: استفاده از پابند الکترونیک سازندگی فرهنگی را همراه نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه مقصود از زندانی کردن احیای زندانیان است، افزود: حضور زندانیان در مراسم های معنوی و نماز عبادی سیاسی جمعه و... با هدف سازندگی فرهنگی این قشر در دستور کار باشد.

 

وی با تاکید براینکه صیانت از زندانیان مهم است، گفت:اشتغال زندانیان و حمایت از خانواده های این قشر نیز مورد توجه باشد.  

کد خبر 1148907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha