امام جمعه پیشین سنندج دار فانی را وداع گفت

ماموستا سیدصلاح الدین حسامی، امام جمعه پیشین سنندج و از علمای برجسته استان کردستان،بر اثر بیماری و کهولت سن، بامداد چهارشنبه دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا حسامی بامداد چهارشنبه 27 بهمن ماه بعد از چند روز بستری در یکی از بیمارستان‌های تهران، بر اثر بیماری و کهولت سن در سن ۷۵ سالگی چشم از جهان فرو بست.

 

مراسم تشییع پیکر مطهر مرحوم حاج ماموستا سیدصلاح‌الدین حسامی امام جمعه اسبق سنندج روز پنج شنبه 28بهمن ماه سال‌جاری راس ساعت 10 صبح از محل مسجد جامع به طرف تپخ شیخ محمدباقر واقع در انتهای خیابان کشاورز برگزار می‌شود.

 

ماموستا حسامی یکی از علمایان برجسته و تراز اول کردستان بود که در سال ۱۳۶۱ و در حکمی توسط امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی به عنوان امام جمعه شهر سنندج منصوب شد و به مدت ۲۳ سال به مردم این شهر خدمت کرد.

 

امام جمعه پیشین سنندج در سال ۱۳۸۴ و به دلیل بیماری از امامت جمعه شهر سنندج استعفا داد و بعد از آن نیز همچنان نسبت به ارشاد مردم و خدمت به آنان از هیچ کوششی دریغ نکرد.

 

ماموستا سید صلاح‌الدین حسامی متولد ۱۳۲۵ روستای هویه از توابع شهرستان سنندج است.

 

ماموستا حسامی عمر خود را وقف خدمت به اسلام کرد

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در پیامی ضمن تسلیت درگذشت ماموستا سیدصلاح‌الدین حسامی امام جمعه اسبق سنندج  اعلام کرد: این عالم وارسته و انقلابی که از علمای برجسته منطقه و از سادات مکرم که مدت بیست و سه سال در سنگر امامت جمعه بودند عمر شریف خود را وقف خدمت به اسلام، انقلاب و مردم مسلمان کردستان کرد که اخلاق حسنه، مشی و منش مردمی و روح خدمتگذاری ایشان بر کسی پوشیده نیست.

 

 

حاج ماموستا حسامی، زمان شناسی انقلابی ‌و‌از پایه های اصلی تحکیم و تقریب وحدت در کردستان بود

 

درپی درگذشت حاج ماموستا سید صلاح‌الدین حسامی امام جمعه اسبق سنندج، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در پیامی ضمن تسلیت این ضایعه بزرگ، از ماموستا حسامی بعنوان یکی از پایه‌های اصلی تحکیم و تقریب وحدت اسلامی در استان کردستان نام برد.

 

رئیس حوزه هنری استان کردستان بهمن ماه 1399 ضمن دیدار و عیادت از این روحانی جلیل القدر از آغاز جمع آوری خاطرات این روحانی تحت عنوان جمع آوری  خاطرات شفاهی خبر دادند که حاصل آن ساعت ها مصاحبه بوده است که امید می رود  به زودی پس از تدوین، این خاطرات منتشر گردد.

 

ماموستا حسامی جزو پیشگامان پرتلاش نهضت امام خمینی(ره) بود

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان نیز در پیامی اعلام کرد: درگذشت عالم مجاهد و فرزانه جناب حاج ماموستا سید صلاح‌االدین حسامی از خاندان سادات جلیل القدر منطقه، موجب تاثر و اندوه فراوان شد.

 

جعفر عبدالملکی بیان کرد: این مجاهد انقلابی که جزو پیشگامان و همراهان پرتلاش نهضت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بود، پس از انقلاب اسلامی در شرایط وقت کردستان نیز مسئولیت های اجتماعی فراوانی از جمله امام جمعه شهر سنندج را عهده دار شد و تمام عمر پر برکت خود را صرف ترویج آموزه های اسلامی و تحقق آرمان های بلند انقلاب و نظام اسلامی ونیز گسترش وحدت نمود که به یقین در خاطر مردم قدرشناس استان کردستان علی الخصوص شهر سنندج باقی خواهد ماند.

کد خبر 1148924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha