خراسان جنوبی، معین خدمت به زائران پاکستانی انتخاب شود

جوینده از ثبت و ساماندهی ۵۵ موکب در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: خراسان جنوبی به عنوان استان معین ارائه خدمت به زائران پاکستانی اربعین انتخاب شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «موسی جوینده» امروز (۲۷ بهمن) در ستاد اربعین حسینی خراسان جنوبی اظهار کرد: كسب رتبه اول تا سوم توسط ستاد عتبات خراسان جنوبی در سال های متوالی، نشانگر توجه ويژه مردم اين استان به عتبات مقدسه و ائمه اطهار(ع) است.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌ جنوبی گفت: در موضوع بازسازی عتبات و کمک‌های مردمی در این زمینه نیز مردم استان علی‌رغم شرایط اقتصادی و مشکلات فراوان همواره پیشگام و پیشقدم بوده‌اند؛ سرانه جمعيتی جمع آوری نذورات مردمی در كشور ۲ هزار تومان است در حالی كه اين رقم در خراسان جنوبی بیش از ۶ هزار تومان است.

 

وی با بیان اینکه در زمان شیوع کرونا اگر چه برنامه های ستاد عتبات عالیات برای جمع آوری نذورات را تعطیل کردیم اما مردم خود مراجعه می کردند و کمک های آنان به لحاظ کیفی بسیار افزایش یافته است، افزود: همچنین در حال حاضر ۱۴ هزار بافنده در ۲۶۰ کارگاه قالی بافی در استان مشغول به بافت فرش هستند که درآمد حاصل از آن صرف بازسازی عتبات عالیات می شود.

 

جوینده با اشاره به اینکه مردم استان با وقفیات و اهدای باغ زرشک، پسته، عناب و... در بازسازی عتبات عالیات کمک می کنند، تصریح کرد: در همین راستا ارزش ریالی مجموع وقفیات امسال مردم بیش از ۲۴ میلیارد تومان است.

 

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خراسان جنوبی از ثبت و ساماندهی ۵۵ موکب در استان خبر داد و گفت: یکی از این موکب ها فرهنگی و هشت موکب هم در داخل خراسان جنوبی و در راستای خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی برپا می‌شود.

 

وی ادامه داد: درخواست ما این است که در ستاد اربعین کشور، خراسان جنوبی هم به عنوان استان معین تلقی شود چرا که بیشترین بار فعالیت‌ها در زمینه استقبال از زائرین پاکستانی در این استان است و قبل از کرونا ۸۰ هزار ورود زائر پاکستانی به خراسان جنوبی را داشتیم که پذیرایی شدند.

 

جوینده بیان کرد: امسال تعدادی از موکب های استان در شهر کاظین برای خدمت به زائران حسینی در ایام اربعین مستقر بودند که در همین زمینه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کردند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌ جنوبی به گرمای هوا در ایام اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: با توجه به نزدیک شدن اربعین به فصل گرما باید پیش بینی تجهیزات مرتبط چون سیستم سرمایشی و دستگاه یخ ساز به میزان مورد نیاز را داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: برای رفاه حال زائران در موکب های استان ۲۰۰ دستگاه پنکه آبپاش و کارخانه های سیار یخ‌سازی نیاز است.

 

جوینده به نقش‌آفرینی موکب‌های استان در دوران کرونا و کمک‌های مؤمنانه اشاره و عنوان کرد: موکب‌های استان تاکنون هشت میلیارد تومان کمک مومنانه را جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع کردند.

 

 

کد خبر 1148940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha