کمبود ناوگان استان و میزان آمادگی شهرداری ها برای خدمت دهی در اربعین باید مشخص شود

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان گفت: وضعیت ناوگان استان باید مورد بررسی قرار بگیرد و میزان کمبودها مشخص شود و همچنین میزان آمادگی شهرداری ها در استان های مرزی و میزان آمادگی خیرین برای کمک به موضوع اربعین باید بررسی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حمید شمس الدینی چهارشنبه(۲۷ بهمن)در نشست ستاد استانی اربعین حسینی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین در سال ۱۳۹۰ با ۵۰ هزار نفر شکل گرفت، افزود: این جمعیت هر سال افزایش یافت تا اینکه در سال ۹۷ با رشد ۶۸ برابری به سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زائر از ایران رسید.

 

 

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان ادامه داد: استان کرمان در سال ۹۷ بیش از ۱۱۸ هزار نفر ثبت نامی در سامانه سماح را به اربعین اعزام کرد و برای سال ۱۴۰۱ پیش بینی افزایش حداقل ۲۰ درصدی زوار وجود دارد که در کشور گفته شده حدود ۴ تا ۵ میلیون نفر و برای استان کرمان بیش از ۱۴۰ هزار نفر است.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر به دلیل بیماری کرونا تعداد معدودی پرواز به عتبات انجام شد؛ از برنامه ریزی برای اربعین آتی خبر داد و گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از تهران، کیفیت و کمیت مصوبات صادره مورد تأکید است.

 

 

 

شمس الدینی به تعهد استان کرمان برای ساخت زائرسرا در اهواز جهت خدمات دهی به آن دسته از زائرین که از مرز شلمچه به عراق می روند هم اشاره و بیان کرد: وضعیت ناوگان استان باید مورد بررسی قرار بگیرد و میزان کمبودهای استان باید مشخص شود.

 

وی اظهار کرد: همچنین میزان آمادگی شهرداری ها در استان های مرزی و میزان آمادگی خیرین برای کمک به موضوع اربعین باید بررسی شود.

کد خبر 1148944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha