۶۰ روستای دور افتاده و صعب‌العبور خوزستان از نعمت برق برخوردار شدند

خدری با اشاره به اینکه ۹۹.۷ درصد روستاهای کشور پس از انقلاب از نعمت برق برخوردار شدند گفت: طی سال گذشته ۶۰ روستا در مناطق دورافتاده و صعب‌العبور خوزستان از نعمت برق بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «علی خدری» امروز (چهارشنبه ۲۷ بهمن) در آیین بهره برداری و کلنگ زنی ۳۶ طرح در حوزه برق دزفول که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی فقط پنج هزار روستا در ایران دارای برق بود که این میزان در دوران انقلاب اسلامی به ۵۷ هزار روستا رسیده است.

 

مدیر عامل توزیع برق خوزستان افزود: یک میلیارد نفر در جهان از نعمت برق محروم هستند که خوشبختانه در ایران بالغ بر ۹۹.۷ روستاها برقدار هستند که این شاخص از شاخص جهانی بیشتر است.

 

خدری تصریح کرد: در حوزه روستایی خوزستان دستاوردهای خوبی صورت گرفته و قریب به ۶۰ روستا در مناطق دورافتاده و صعب العبور برقدار شده‌اند که از این لحاظ خوزستان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

 

وی عنوان کرد: برای عبور از مشکلات پیک مصرف برق برای سال آینده از همین حالا تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

 

مدیرعامل توزیع برق خوزستان با بیان اینکه مدیریت مصرف در همه حوزه‌ها جهت جلوگیری از مشکلات فصل پیک مصرف در برنامه قرار دارد اضافه کرد: ۳۰ میلیون مشترک در کشور وجود دارد که اگر هر کدام فقط یک لامپ اضافه را خاموش کنند سه هزار مگاوات در کشور در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود.

 

وی با اشاره به خشکسالی سال گذشته نیز خاطر نشان کرد: به دلیل خشکسالی ناترازی در تولید برق ایجاد شد که این موضوع نیز مدیریت شد

 

خدری در خصوص پروژه‌های شهرستان دزفول ابراز کرد: پنج پروژه روشنایی در دزفول تعریف شده که با پیگیری نماینده دزفول اعتبارات لازم از طریق بنیاد مستضعفان و وزارت نفت تامین گردیده است.

 

وی یاد آور شد: استفاده از پایه‌های چدنی و ساماندهی بافت فرسوده و همچنین تبدیل سیم به کابل نگهدارنده با هدف جلوگیری از سرقت، بهبود مبلمان شهری و مشکل افت ولتاژ از جمله اقداماتی است که به زودی در شهرستان دزفول انجام خواهد شد.

 

کد خبر 1148958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha