افتتاح ۵ پروژه میراثی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در انزلی

پنج پروژه میراثی چهارشنبه ( ۲۷ بهمن) با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در انزلی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، پنج پروژه میراثی شامل سه کارگاه صنایع دستی با سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی و سمن ها به همراه ۲ اقامتگاه و هتل با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان چهارشنبه عصر(۲۷ بهمن) در انزلی افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

همچنین یک نمایشگاه دائمی صنایع دستی نیز با حضور ۵۰ هنرمند متشکل از بانوان سرپرست خانوار ، افراد بد سرپرست و هنرمندان صنایع دستی افتتاح شد.

 

«فاطمه کامیاب » در این مراسم با اشاره به حضور ۵۰ هنرمند متشکل از افراد بد سرپرست، سرپرست خانوار و هنرمندان صنایع دستی در این نمایشگاه دائمی گفت: سعی کردیم این افراد را در این مکان گرد هم آوریم تا با در آمد زایی مستقل بتوانند روی پای خود بایستند.

 

رئیس و مدیر عامل شرکت تعاونی صنایع دستی و میراث فرهنگی طراحان کوثر انزلی از همکاری همگان در راه اندازی این نمایشگاه تقدیر کرد و افزود: «شرکت تعاونی فرشتگان تالاب زیبا » را نیز برای توانمند سازی افراد توانبخش تاسیس کردیم تا با تحت پوشش قرار دادن این افراد آنها را از کمک دیگران بی نیاز کنیم.

 

وی ابراز امیدواری کرد: مسئولان مکانی بزرگتر و مناسبتر را در اختیار هنرمندان صنایع دستی قرار دهند تا بدین صورت بتوان کلیه هنرمندان این شهر را در فضایی مناسب دور هم جمع کرد.

 

*ضرورت ایجاد نمایشگاه دائمی برای حمایت از اقشار آسیب پذیر

«معصومه رمضانزاده » در حاشیه این مراسم به خبرنگار شبستان در انزلی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون  ۳۱ طرح مشاغل خانگی به بانک توسعه تعاون معرفی شدند که از این تعداد ۱۷ طرح با اشتغالزایی ۵۹ نفر و ۹۲۵ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند. 

 

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی انزلی در ادامه یکی از معضلات تولیدکنندگان حوزه های مشاغل خانگی، زندانیان، زنان سرپرست خانوار و مهارت آموختگان فنی و حرفه ای را نداشتن فضای مناسب برای عرضه محصولات اعلام کرد.

 

وی تصریح کرد: بخش بزرگی از این افراد توانایی لازم برای بازاریابی به صورت مجازی یا اجاره مغازه برای ارایه محصولات خود ندارند به همین منظور باید برای حمایت از اقشار آسیب پذیر و تولید کنندگان در حوزه مشاغل خانگی، نمایشگاه دایمی برای عرضه و فروش محصولات ایجاد کنیم.

 

وی با بیان اینکه با ایجاد این نمایشگاه‌ها می‌توان به پایداری در مشاغل رسید خاطر نشان کرد: رایزنی هایی نیز در خصوص نامگذاری یکی از میادین شهر انزلی به نام کارآفرینی انجام شده است تا یکی از میدان هایی که قابلیت برگزاری مراسم و فعالیت های مرتبط با کارآفرینی دارد به این امر اختصاص پیدا کند.

کد خبر 1149015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha