گازرسانی؛ مهاجرت روستائیان از شهر به روستا را فراهم کرده‌ است

امام جمعه سنندج گفت: گازرسانی به روستاها مهاجرت روستائیان از شهر به روستا را فراهم کرده‌ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در دیدار با مدیرعامل شرکت گاز کردستان ضمن تبریک سالروز میلاد امام علی(ع) و روز پدر گفت: اینجانب به خوبی زحمات و تلاش‌هاي صورت گرفته در زمينه گازرساني را درک می‌کنم و اکنون با مشاهده شهرها و روستاهای گازدار به خصوص در دورترین نقاط استان نتیجه این تلاش‌ها به خوبی مشهود است.

 

 

وی افزود: در سال جاری که توسط مقام معظم رهبری به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی نامگذاری شده است، شرکت گاز استان کردستان با گسترش شبکه‌های گازرسانی در سطح روستاها و مراکز صنعتی باعث شده رونق اقتصادی و اشتغال با روند صعودی روبرو شود و روستائیان با مشاهده امکانات فراهم شده در مورد ایجاد رفاه برای آنان و  تامین انرژی مستمر در زمینه تولید مجددا به محل زندگی خود برگردند.

 

 

ماموستا رستمی این پیشرفت را نتیجه درایت و برنامه‌ریزی دقیق دانست و اضافه کرد: خداوند به انسان‌هاي بزرگ، انديشه و دانش كرامت عطا فرموده تا به وسيله تفكر و دانش خود به ديگران خدمت کرده و با حركت جاده كمال و معرفت درجه قربت خود به خداوند عزوجل ارتقاء بخشیده و مانند ستاره‌هاي آسمان در زمين بدرخشند.

 

 

احمد فعله گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان نیز در این دیدار، ضمن گرامیداشت و تبریک سالروز میلاد امام علی(ع) و روز پدر به تشريح عملكرد شركت گاز استان پرداخت و گفت: هدف استراتژيك شركت گاز استان كردستان گسترش خدمات در جاي جاي استان بخصوص مناطق دورافتاده و محروم است كه تحقق عدالت اجتماعي و رفع محروميت چهره واقعي خود را به مردم نجيب و شريف اين خطه از ميهن اسلامي نشان دهد.

 


    
فعله‌گری با بيان اينكه تلاش شركت گاز استان كردستان در جهت تحقق كامل گازرساني و تحت پوشش قراردادن جمعيت كل استان از نعمت گازطبيعي اظهار داشت: در حال حاضر 100 درصد جمعيت شهري و بیش از ۹۷.۵  درصد از جمعيت روستايي و در مجموع ۹۸.۷ دررصد از جمعيت كل استان در زير چتر گازرساني قرار دارند.         

 

      
                                          
مدیر عامل شرکت گاز کردستان در ادامه دیدار به وضعیت گازرساني روستايي اشاره و اضافه كرد: تعداد روستاهاي داراي اولويت و بالاي 20 خانوار استان كردستان یک‌هزار و ۳۱۰ مورد است كه اين شركت تا پایان دهه فجر سال جاری تعداد روستاهای گازدار را به عدد یک‌هزار و ۴۵۷ روستا افزایش می‌دهد و با مشاهده اين عملكرد مشخص مي‌شود شركت گاز استان كردستان تا اين تاريخ بسيار فراتر از تعهدات به وظايف خود عمل کرده است.

 

 

فعله گری خاطر نشان کرد: در استان کردستان تعدادی  واحدهای صنعتی و تولیدی مشمول مصوبه شورای اقتصاد شناسایی شده که سالانه بیش از ۵۲ میلیون لیتر سوخت مایع مصرف می‌کردند و با برنامه‌ریزی صورت گرفته به ترتیب اولویت، صنایع پر مصرف و دارای آلایندگی فراوان گازدار شده‌اند.

 

 

وی اعلام کرد: تاکنون 897 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته‌اند که 133 مورد آن به اضافه 14 پروژه زیر بنایی درسال جاری اتفاق افتاده است.

 

 

فعله‌گری یادآور شد: با گازدار شدن واحد‌های تولیدی و صنعتی گازدار شده مصوبه شورای اقتصاد سالانه در مصرف ۴۸ میلیون لیتر سوخت مایع صرفه جویی می‌شود.

 

 

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان هزینه‌های صرف شده پروژه‌های مبارک دهه فجر را این گونه تشریح کرد: در دهه فجر امسال 228 پروژه گازرسانی روستايي و صنعتی با اعتباری بالغ بر 177 میلیارد تومان افتتاح و كلنگ زني شد.

 

 

فعله‌گری در ادامه ضمن اشاره به تلاش‌های خستگی ناپذیر پرسنل شرکت گاز استان کردستان در بارش‌های اخیر و ماندگاری سرما به مدت طولانی بیان داشت: بارش برف و سرمای شدید در چند هفته اخیر که باعث یخبندان در بسیاری از نقاط استان شده بود، مصرف گاز طبیعی را در برخی مناطق استان حداقل تا 30 درصد با افزایش روبرو کرد و مشترکین استان با توجه به برودت بیش از حد هوا و ماندگاری سرما که دمای هوا گاهی به منفی 30 درجه کاهش یافته بود مصرف روزانه به بیش از 14 الی 15میلیون متر مکعب رسیده بود ولی حتی برای یک دقیقه هم قطعی گاز طبیعی نداشتیم.

کد خبر 1149024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha