بیش از یک هزار و ۴۰۰ یتیم زیرپوشش کمیته امداد قزوین هستند

قهرمانی گفت: در استان قزوین یک هزار و ۴۹۳ فرزند یتیم تحت حمایت کمیته امداد هستند.

«علی قهرمانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: در استان قزوین یک هزار و 493 فرزند یتیم تحت حمایت کمیته امداد هستند که طی 10 ماهه سال جاری بیش از 16 میلیارد و 900 میلیون تومان کمک مردمی از سوی حامیان اهداء شده است.

 

 

رئیس اداره اکرام کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: سرانه دریافتی ایتام از کمک حامیان بیش از یک میلیون و 131 هزار تومان است و بیشترین تعداد ایتام به ترتیب در قزوین با 521 نفر، البرز 193 نفر و اقبالیه 131 نفر است.

 

وی عنوان کرد: بیشترین سرانه دریافتی فرزندان ایتام به ترتیب در قزوین بیش از یک میلیون و 490 هزار تومان و در آبگرم و آبیک هم یک میلیون و 238 هزار تومان و یک میلیون و 211 هزار تومان است.

 

قهرمانی اعلام کرد: عموم مردم می توانند در طرح اکرام ایتام عضو شوند و حمایت از یک یتیم را قبول کنند، البته این پذیرش حمایت به میزان توان حامی است به این معنا که یک حامی در ماه 10 هزار تومان و حامی دیگر همین رقم یا مبلغ بالاتر را می پذیرد.

 

وی توضیح داد: حامیان در پرداخت مبلغ کمک دارای اختیار کامل هستند از این رو ممکن است کسی یک ماه کمک کند و یک ماه کمک نکند و یا یک ماه 10 هزار تومان و ماه دیگر 100 هزار تومان و یا در یک ماه برای چند ماه کمک را یک جا پرداخت کند.

 

رئیس اداره اکرام کمیته امداد استان قزوین خاطر نشان کرد: حضور در جمع حامیان اکرام ایتام هیچگونه تعهد قانونی را برای حامی ایجاد نمی کند چراکه حامی شدن یک کار دلی و اعتقادی است از این رو پر کردن فرم های عضویت در طرح اکرام کمیته امداد امام خمینی (ره) جنبه تبلیغی و ترویجی دارد.

 

وی یادآور شد: نکته مهم دیگر این است که هر کسی می تواند فرزند مورد حمایت خود را انتخاب کند به این معنا که ممکن است فردی بگوید، تقاضای حمایت از فرزندی در منطقه محروم را دارد و یا حمایت از یتیم روستایی خاص مورد توجه اش باشد.

 

کد خبر 1149062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha