آئین سوگواره حضرت زینب (س) در کانون های مساجد استان اردبیل برگزار شد

سقاء گفت: آئین سوگواره حضرت زینب (س) همزمان با سالروز وفات آن حضرت در کانون های منتخب مساجد استان اردبیل برگزار شد.

«نادر سقاء» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: حضرت زینب (س) پیام آور حادثه غریب عاشورا است و جایگاه والای در بین عموم مردم دارد و نوجوانان و جوانان فعال کانون های مساجد تلاش کرده اند تا سالروز وفات آن حضرت را با حال و هوای خاصی برگزار کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: آئین سوگواره حضرت زینب (س) در کانون های منتخب مساجد استان اردبیل برگزار شد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: بیان مصائب آن حضرت و تبیین سبک زندگی و سیره عملی آن حضرت در خصوص نهضت عاشورا به همت ائمه جماعات مساجد از جمله مباحث مطرح شده در این سالروز وفات است.

 

وی خاطر نشان کرد: برپایی ایستگاه های صلواتی و فرهنگی در سطح شهر و توزیع اقلام فرهنگی از دیگر برنامه های کانون های مساجد به همین مناسبت است.

 

سقاء اظهار داشت: مداحی و بیان مصائب حضرت زینب (س) به نوجوانان و جوانان برای آگاهی بخشی و هم نوایی با پیام آوران عاشورایی از دیگر برنامه های فرهنگی به مناسبت سالروز وفات حضرت زینب (س) است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: برگزاری مسابقه های فرهنگی و کتابخوانی و طرح «شنبه های کتاب» با موضوع معرفی کتب زندگینامه و سیره عملی حضرت زینب (س) در کانون های مساجد از دیگر برنامه ها است.

 

سقاء تاکید کرد: 3 کانون فرهنگی هنری با نام مبارک حضرت زینب (س) در سطح استان اردبیل فعال هستند.

کد خبر 1149121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha