پیکر آیت‌الله سید خضر موسوی تشییع و به خاک سپرده شد

پیکر آیت‌الله سید خضر موسوی (آلبوشوکه) از علمای برجسته خوزستان، ظهر امروز (پنج‌شنبه ۲۸ بهمن) تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، مراسم تشییع و تدفین «آیت‌الله سید خضر موسوی» (آلبوشوکه) از علمای برجسته استان خوزستان امروز (پنجشنبه ۲۸ بهمن‌) در اهواز برگزار شد.

 

پیکر این استاد برجسته حوزه علمیه اهواز ساعت ۱۴ امروز همرمان با سالروز وفات حضرت زینب (س) در حرم علی‌بن مهزیار اهوازی تشییع و سپس به سمت کوی سيدخلف اهواز برای خاکسپاری منتقل شد.

 

«آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری» رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، در حرم مطهر علی بن مهزیار نماز میت را بر پیکر این عالم وارسته اقامه کرد.

 

در این مراسم «آیت‌الله سید محسن حیدری» و «آیت‌الله عبدالکریم فرحانی» از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسئولان، روحانیون، قشرهای مختلف مردم  و عشایر غیور حضور داشتند.

 

مرحوم آیت‌الله سید خضر موسوی عصر دیروز (چهارشنبه ۲۷ بهمن) پس از عمری پر برکت و تربیت شاگردان فراوان و تدوین و تألیف چندین اثر علمی و فقهی و همچنین نقش آفرینی در امور اجتماعی، دار فانی را وداع گفت.

 

وی پس از تحصیل در حوزه علمیه نجف اشرف به شهر خود اهواز بازگشت و سال‌ها در کوی سیدخلف مرجع امور فقهی، اجتماعی و علمی مردم خوزستان بود.

 

علامه سید خضر از مجاهدان و همراهان نهضت امام خمینی (ره) و همچنین از علاقه‌مندان، دوستان و معتمدان مقام معظم رهبری بود.

 

کتاب‌های علم در قرآن، بیان الحق، سبل الراغبین، مقتل امام حسین (ع) از زبان اهل سنت، اندیشه‌های ناب در شرح ام الکتاب، العلم فی القرآن، الإمام علی من الکعبه الی المحراب و ده‌ها اثر دیگر از جمله تألیفات آیت الله خضر است.

 

کد خبر 1149176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha