فرصت مطلوب همکاری استان فارس و برزیل در حوزه گیاهان دارویی

ایمانیه گفت: حوزه گیاهان دارویی زمینه همکاری خوبی برای استان فارس با کشور برزیل به شمار می رود و در بحث کشت، فرآوری، صادرات گیاهان دارویی و محصولات باغی شبیه به مرکبات، انار و ... آمادگی برای تهاتر با کشور برزیل را داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدهادی ایمانیه» در نشست فعالان بخش خصوصی با وزیر کشاورزی و سفیر کشور برزیل که در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، گفت: زمینه های متعدد همکاری مشترک استان فارس با کشور برزیل را بررسی می کنیم تا در اولویت قرار داده شود.

استاندار فارس افزود:  برزیل از دوستان بسیار ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در ۴۳ سال گذشته بوده و در شرایط تحریم برای تامین مواد غذایی، محصولات کشاورزی و دامی در کنار مردم ایران قرار داشته است.

وی با اشاره به اهمیت کمیت و کیفیت مواد غذایی نیز گفت: سلامت غذا نقش مهمی در سلامت جامعه دارد و برای تامین کمی و کیفی مواد غذایی تلاش خود را در استان با استفاده از توسعه روابط خود در اولویت قرار داده ایم.

ایمانیه ادامه داد: کشور ما در زمینه کشاورزی و فعالیت ‌های مرتبط با دام، ظرفیت های فراوانی دارد و فارس، استان اول باغداری، استان دوم کشاورزی و استان سوم کشور در حوزه دامپروری است.

وی اضافه کرد: سفر و بازدید هیئت برزیلی از توانمندی ‌ها و ظرفیت ‌های استان فارس و تلاش اتاق بازرگانی فارس برای‌ برگزاری نشست این هیئت با تجار استان فارس مایه تقدیر و خرسندی است فارس برای همکاری با برزیل در چند زمینه آماده همکاری است.

ایمانیه تاکید کرد: در بحث تهاتر کود شیمیایی که در کارخانه‌ های پتروشیمی استان فارس تولید می ‌شود و با محصولاتی مورد نیاز جمهوری اسلامی ایران مانند نهاده‌های دامی و محصولات گوشتی زمینه همکاری با برزیل وجود دارد.

وی ادامه داد: تهاتر کود شیمیایی با ماشین ‌آلات کشاورزی و انتقال تکنولوژی تولید ماشین‌ آلات کشاورزی به استان فارس از سایر این زمینه های همکاری با برزیل است.

ایمانیه تاکید کرد: حوزه گیاهان دارویی زمینه همکاری خوبی برای استان فارس با کشور برزیل به شمار می رود و در بحث کشت، فرآوری، صادرات گیاهان دارویی و محصولات باغی شبیه به مرکبات، انار و ... آمادگی برای تهاتر با کشور برزیل را داریم.

استاندار فارس ادامه داد: ایجاد نمایشگاه‌ هایی برای ارائه محصولات 2 کشور نیز حائز اهمیت است می ‌توان نمایشگاه ‌هایی در کشور برزیل و در مقابل نمایشگاه ‌هایی در استان فارس برای انتقال تجارب 2 کشور برگزار شود.

وی با اشاره به کشت فرا سرزمینی استان فارس در کشور برزیل نیز گفت: تبادل اطلاعات مرتبط با اصلاح بذر و اصلاح ژنتیک دام از زمینه های مطلوب همکاری 2 کشور است.

کد خبر 1149263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha