آمادگی بخش خصوصی استان فارس برای توسعه روابط تجاری با برزیل

رازقی گفت: بخش خصوصی استان فارس برای ارتقای روابط علمی، تجاری و فنی با کشور برزیل آمادگی کامل دارد و امیدواریم که فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری هایی توسط بازرگانان ما و کشور برزیل مورد نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جمال رازقی» در نشست فعالان بخش خصوصی با وزیر کشاورزی و سفیر کشور برزیل که در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، گفت: برای ارتقای روابط علمی، تجاری و فنی فارس و برزیل با تشکیل کارگروه ویژه با مشارکت سفارت برزیل در ایران و اتاق بازرگانی فارس آمادگی داریم.

رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: استان فارس چهارمین استان بزرگ ایران است و با داشتن شرایط اقلیمی متنوع و اراضی حاصل خیز از قطب های عمده کشاورزی کشور به شمار می رود.

وی اضافه کرد: بخش کـشاورزی استان فارس نقش اساسی در تامین امنیت غذایی، تولید و اشتغال کشور دارد و سهم عمده ای نیز از تولید  ناخالص داخلی را به خود اختصاص می دهد.

رازقی تاکید کرد: استان فارس در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، رتبه سوم کشور و بالاترین میزان تنوع را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به تنوع آب و هوایی و شرایط آب و تاثیرگذاری آب در حوزه کشاورزی استان نیز گفت: با توجه به ظرفیت استان فارس در تولید محصولات کشاورزی استفاده بهینه از منابع آبی کمیاب، اهمیت اساسی دارد. 

رازقی ادامه داد: بخش خصوصی استان فارس برای ارتقای روابط علمی، تجاری و فنی با کشور برزیل آمادگی کامل دارد و امیدواریم که فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری هایی توسط بازرگانان ما و کشور برزیل مورد نظر قرار گیرد و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشاورزی و دامپروری، توسعه تجارت نهاده های کشاورزی و انواع کودهای شیمیایی و سموم دفع آفات نباتی و دامی و داروهای دامپزشکی و توسعه آگرو توریسم با اعزام و پذیرش هیئت های تجاری و فنی از بخش های مورد نظر ما برای افزایش همکاری های تجاری با کشور برزیل است.

«ترزا کریستینا» نیز در این نشست گفت: به افزایش همکاری تجاری و کشاورزی برزیل و استان فارس علاقمند هستیم و هدف از سفر به ایران رایزنی برای ایجاد تعادل در حجم تبادلات محصولات کشاورزی ایران و برزیل بوده است.

وزیر کشاورزی کشور برزیل افزود: تمام دنیا برای عرضه مواد غذایی  با کیفیت و با قیمت مناسب به جهان باید تلاش کنند و ظرفیت تکنولوژی و زمین‌ های برزیل فرصت خوبی برای جذب سرمایه ‌گذاران ایرانی است.

وی عنوان کرد: شرایط تجاری برزیل با ایران مثلثی و از طریق کشورهای واسطه انجام می شود و این تجارت ها بر محصولاتی مانند ذرت، سویا و مواد مشابه متمرکز می ‌شود و امیدواریم بتوانیم محصولاتی مانند پسته، بادام و زعفران نیز از ایران وارد کنیم و در حوزه صادرات برنج و شکر یا پنبه با ایران تعامل بیشتری داشته باشیم.

کد خبر 1149271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha