انرژی صلح آمیز هسته ای و تربیت دانشمند از نیازهای اساسی آینده کشور است

حجت الاسلام احمد نجنو گفت: انرژی صلح آمیز هسته ای، تربیت دانشمند و محقق، تقویت نهضت علمی، فرزندآوری و تکثیر نسل و روحیه جوان از نیازهای اساسی آینده این کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، حجت الاسلام «احمد نجنو» ظهر امروز ۲۹ بهمن ماه در خطبه های نماز جمعه کهنوج، با اشاره به ارتباط تصویری رهبر انقلاب به مناسبت قیام ۲۹ بهمن با مردم تبریز، گفت: حضرت آقا در این دیدار فرمودند؛ این انقلاب با تفنگ، سیاسی کاری و حزب بازی به پیروزی نرسید بلکه عامل اصلی پیروزی انقلاب حضور میدانی مردم بود و مردم تبریز با ابتکار خودشان پایه گذار استمرار این حرکت میدانی شدند.

امام جمعه کهنوج با بیان این مطلب که رهبر معظم انقلاب از حضور خودجوش و تحسین برانگیز مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تشکر کردند، افزود: ایشان فرمودند؛ مردم با وجود این که در محاصره انواع مشکلات از قبیل کرونا، مشکلات معیشتی و مخصوصا لجن پراکنی های بیگانگان به منظور فاصله انداختن بین مردم با نظام هستند اما این مردم با صفا و با بصیرت در عین حال راهپیمایی عظیم را به گونه ای رقم زدند که از سال قبل پرشور تر بود.

وی ابراز کرد: رهبری در بخشی دیگر از فرمایشاتشان فرمودند؛ نباید مشکلات فعلی بر روی پیشرفت های زیاد غبار بنشاند و واقعیت این بود که این انقلاب برکات بسیار زیادی برای این کشور داشته و دلیل این برکات هم بالندگی انقلاب است.

حجت الاسلام نجنو ادامه داد: دلیل این حجم از دشمنی ها، زنده و بالنده بودن انقلاب است این وابستگی و اشتیاق مردم مخصوصا نسل های جدید به آرمان‌های انقلاب موجب عصبانیت دشمن شده است در غیر این صورت دشمن نیازی نبود که تا این انداره خباثت به خرج دهد.

خطیب جمعه کهنوج ضرورت توجه به نیازهای آینده در کنار نیازهای فعلی کشور را یکی دیگر از بیانات مقام معظم رهبری برشمرد و خاطرنشان کرد: انرژی صلح آمیز هسته ای، تربیت دانشمند و محقق، تقویت نهضت علمی، فرزندآوری و تکثیر نسل و روحیه جوان از نیازهای اساسی آینده این کشور است.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان سفارش کردند و فرمودند؛ ببینید دشمن کدام نقطه را هدف گرفته است، شما جوانان دقیقا نقطه مقابل آن حرکت کنید.
 
حجت الاسلام نجنو با بیان این مطلب که جشنواره چهلم فیلم فجر دارای نقاط قوت و ضعفی بود، اظهار کرد: جشنواره ای که آثار بسیار ارزشمندی با محتواهای بسیار ارزنده‌ای درون آن بود اما در حاشیه این جشنواره که به نام انقلاب است یکسری ضعف هایی وجود داشت که باید اصلاح شوند.

امام جمعه کهنوج اضافه کرد: مانور بد لباسی با تیپ های آن چنانی و اظهار نظرهای خانمی که به عنوان داور بود که ازدواج سفید را مطرح کرد، این توهین بسیار بزرگی به شعور، اعتقادات و غیرت ملت بود بنابراین مسئولان وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی باید با این اشخاص برخورد کنند.

وی بیان کرد: باید انصاف داشته باشیم که این مسائل محصول رویکرد و سیاست های حاکم بر دولت قبل است و قضاوت و داوری درباره رویکرد دولت سیزدهم را باید به سال آینده موکول کنیم.

حجت الاسلام نجنو تصریح کرد: آنچه که ما از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت سینمایی انتظار داریم این است که یک آسیب‌شناسی صحیح از سال‌های گذشته سینما، و تلاش برای یک ریل گذاری درست در مسیر حرکت سینمای تراز انقلاب و فرهنگ هنر ایرانی اسلامی انقلابی داشته باشند و امیدواریم که این انتظار جامعه انقلابی محقق شود.

خطیب جمعه کهنوج در خاتمه گفت: به دنبال ناامنی هایی که در شهر از ناحیه سارقان شکل می گیرد، با آمدن فرمانده جدید نیروی انتظامی شخصیتی ولایتمدار، انقلابی و مقتدر، امیدواریم به همه مشکلات اینچنینی پایان داده شود تا مردم طعم شیرین امنیت را در این شهرستان بچشند.

کد خبر 1149296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha