پاسخگویی به شبهات از مصادیق بارز جهاد کبیر است

معاون آموزش حوزه های علمیه با بیان اینکه با استنباط از آموزه های ناب قرآنی متوجه می شویم که یکی از مصادیق بارز جهاد کبیر، پاسخگویی به شبهات است گفت: در عمل مجاهدانه، علاوه بر اخلاص نیاز به کار خستگی و شبانه روزی است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به اهمیت پرداختن به مقوله جهاد تبیین در حوزه های علمیه ابراز داشت: با توجه به این که یکی از رسالت های مهم طلاب و روحانیون، آگاهی بخشی و بصیرت دهی به جامعه است، لذا در این راستا باید توانمندی ها و مهارت های حوزویان ارتقا پیدا کند.

 

وی افزود: در زمینه پاسخ به سوالات و شبهات، نیاز است که به ویژه مهارت طلاب جوان و مستعد در این خصوص، افزایش پیدا کند و ما در معاونت آموزش حوزه های علمیه برای این موضوع برنامه های آموزشی مهمی داریم.

 

وی همچنین گفت: با استنباط از آموزه های ناب قرآنی متوجه می شویم که یکی از مصادیق بارز جهاد کبیر، پاسخگویی به شبهات است؛ منتهای مراتب در این باره باید نوع عملکرد ما جهادی باشد و در عمل مجاهدانه، علاوه بر اخلاص نیاز به کار خستگی و شبانه روزی احساس می شود.

 

رستم نژاد خاطرنشان کرد: در راستای پاسخگویی به سوالات و شبهات روز جامعه، صرف داشتن علم و سواد کافی نیست بلکه نیاز به مهارت در این عرصه ها داریم و این مهارت ها باید آموزش داده شود.

 

وی افزود: یکی از برنامه های جدی ما راه اندازی کارگروه‌های پودمانی برای مهارت افزایی طلاب در این خصوص است و البته که مراکز تخصصی متعددی در حوزه در این زمینه ها به فعالیت می پردازند و ما نیاز به همفکری و هم افزایی بیشتر برای تأثیرگذاری مضاعف در این عرصه ها هستیم.

کد خبر 1149373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha