هزینه ۴۷ میلیارد تومانی بیمه سلامت برای بیماران کرونایی

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۴۷ میلیارد تومان برای هزینه درمان بیماران کرونایی تحت پوشش به مراکز و موسسات درمانی طرف قرارداد استان پرداخت شده است.

«نورالدین رحیمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: تمام مطالبات مراکز بهداشتی درمانی مربوط به سال های قبل پرداخت و ضمن تسویه، پرداخت به مراکز درمانی، تشخیصی و تصویربرداری به روز شده است.

 

وی خدمات بیمه سلامت را یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی دانست و  گفت: اکنون ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت استان ایلام در قالب صندوق‌های مختلف تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با بیان اینکه ۲۳۰ هزار نفر از روستاییان و عشایر استان به صورت کاملا رایگان تحت پوشش درمانی قرار دارند، گفت: ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی این قشر مولد را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

 

 

وی افزود: اخیراً تفاهمنامه بین وزارت کشور و سازمان بیمه سلامت منعقد شده تا تمامی ساکنین محلات کم برخوردار در سراسر کشور شناسایی و تحت پوشش بیمه رایگان قرار گیرند و بتوانند از خدمات پزشک خانواده در حوزه‌های عمومی و تخصصی برخوردار شوند.
 

 

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام به ارائه خدمات الکترونیکی و به صورت ۱۰۰ درصد نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در استان ایلام اشاره و عنوان کرد: تبادل الکترونیک اسناد بستری از دیگر اقدامات است و سازمان بیمه سلامت در راستای ارائه خدمات بهتر به بیمه‌شدگان، تعهدات خود در درمان ناباروری و کمک به زوجین نابارور و ارائه خدمات به بیماران خاص و صعب‌العلاج و بیماران کرونایی را افزایش داده و سبب کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان و بیماران می‌شود.

 

رحیمی تکلیف اصلی سازمان بیمه سلامت را حمایت از مردم در برابر هزینه‌های سلامت دانست و خاطر نشان کرد: از نظر تأمین منابع تاکنون مشکلی از نظر پرداخت نداشته‌ایم.

کد خبر 1149403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha