ماه رجب بهترین فرصت برای خودسازی و تقرب به ارزش های الهی است

حجت الاسلام رمضانی گفت: ماه رجب بهترین فرصت برای خودسازی، تقرب به ارزش های الهی و تزکیه نفس است.

حجت الاسلام «علی رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: ماه رجب از بهترین ماه ها بوده و بسیار برای مسلمانان خاص و ارزشمند است و ماهی سرشار از بخشش و رحمت الهی است که همه باید سعی کنیم از لحظه لحظه این ماه بهره ببریم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: ماه رجب فرصتی ارزشمند برای خودسازی، تقرب به ارزش های الهی و تزکیه نفس است و در حدیث قدسی آمده است «ماه رجب را ريسمانى ميان خود و بندگانم قرار داده ام؛ هر كس به آن چنگ زند، به وصال من رسد.»

 

وی عنوان کرد: قرائت قرآن، ذکر گفتن، استغفار، دعا و توسل از جمله اعمال توصیه شده در این ماه است همچنین کمک به نیازمندان و  دستگیری از محرومان هم از جمله اعمالی است که انجام آن در این ماه پر خیر و برکت بسیار ارزشمند است.

 

حجت الاسلام رمضانی خاطر نشان کرد: کانون های فرهنگی هنری به عنوان مجموعه ای فعال در مساجد که قشر جوان و نوجوان بیشترین ارتباط را با این مجموعه دارند، لازم است در این ایام بیش از پیش از فضیلت های ماه رجب سخن گفته و افراد را به سمت بهره گیری هرچه بیشتر از این ماه سوق دهند.

 

وی اظهار کرد: البته کانون های فرهنگی هنری مساجد با اجرای برنامه های مختلفی  نظیر توزیع بسته های معیشتی در بین خانواده های نیازمند، اجرای برنامه های قرآنی، محافل انس با قرآن و غیره در این مسیر قدم برمی دارند.

 

حجت الاسلام رمضانی یادآور شد: در حدیثی از امام موسی کاظم (ع) آمده است «رجب ماه بزرگی است که خداوند پاداش نیکی ها را در آن دوچندان و گناهان را پاک می کند» ان شاالله همه در این ماه بافضیلت بکوشیم تا با انجام اعمال این ماه و قدم برداشتن در مسیر خدمت به خلق و دستگیری از نیازمندان، مشمول این حدیث شویم.

کد خبر 1149406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha