فعالیت زندان مرکزی تبریز در حوزه حرفه آموزی الگوی دیگر مراکز باشد

حجت الاسلام مصدق گفت: زندان تبریز با تلاش و پیگیری های رئیس کل دادگستری استان و مدیرکل زندان ها و سایر عوامل بسیار عملکرد خوبی داشتند، این فعالیت ها به خوبی منعکس شود تا بتوان در زندان های دیگر نیز استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام‌ «محمد مصدق» در حاشیه بازدید از زندان مرکزی تبریز با بیان اینکه یکی از مسایل بسیار مهم در قوه قضائیه موضوع رسیدگی به زندانیان و خانواده زندانیان است، اظهار داشت: با توجه به آموزه های دینی و اسلامی هدف از زندان بازاجتماعی کردن و بازگشت افراد به آغوش جامعه پس از مدت مقرر است.

معاون اول قوه قضائیه افزود: یکی دیگر از مسایل بسیار مهم در رابطه با افرادی که مدت های مختلفی در زندان هستند اجرای فعالیت های حرفه آموزش و اشتغال زایی است که توسط بنیاد تعاون زندان انجام می شود.

مصدق ادامه داد: اخیرا با توجه به تفویض اختیار ریاست قوه قضائیه به معاون اول قوه قضائیه مبنی بر نظارت جدی بر فعالیت های بنیاد تعاون، بازدید از زندان تبریز صورت گرفت و از نزدیک فعالیت های بنیاد تعاون که برای زندانیان حاضر در زندان انجام می شود ارزیابی شد که کارهای بسیار خوبی انجام شده است.

وی اضافه کرد: مددجویانی که در مشاغل مختلف در زندان مشغول به کار هستند پس از بازگشت به جامعه همین حرفه را ادامه می دهند و این فرصتی مغتنم برای جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام‌ مصدق با تاکید بر اینکه موضوع حرفه آموزی و اشتغال آموزی در کل کشور باید تقویت شود، خاطرنشان کرد:  بر اساس آمار برخی از افرادی که مرتکب جرم می شوند به علت بیکاری بوده و با توجه به این موضوع اگر این افراد دارای شغل باشد دیگر مرتکب جرم نمی شوند.

وی بیان کرد: زندان تبریز با تلاش و پیگیری های رئیس کل دادگستری استان و مدیرکل زندان ها و سایر عوامل بسیار عملکرد خوبی داشتند، این فعالیت ها به خوبی منعکس شود تا بتوان در زندان های دیگر نیز استفاده کرد.

معاون اول قوه قضائیه در رابطه با موضوع اقدامات فرهنگی در زندان مرکزی تبریز، گفت: مشاهده اقدامات فرهنگی انجام شده در زندان تبریز مایه خوشحالی بوده و البته مسایل فرهنگی یکی از مسایل مهم بوده که در همه زندان ها به صورت عالی در حال انجام است.

کد خبر 1149463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha