طرح «مانا» بهزیستی فارس در پیشگیری از اعتیاد نوجوانان نقش مطلوبی دارد

کشفی نژاد گفت: طرح «مانا» بهزیستی فارس موجب ارتقای ظرفیت مشارکت نوجوانان و توانمندی‌ های آنها می شود و از گسترش آسیب های فردی و اجتماعی به ویژه اعتیاد در بین نوجوانان جلوگیری می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید محمدصادق کشفی نژاد»، امروز (شنبه 30 بهمن) با اشاره به اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محلات آسیب خیز شیراز و استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: طرح «مانا» بهزیستی فارس با هدف در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محلات آسیب خیز با مشارکت اجتماعی دانش آموزان اجرا می شود.

 

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: 562 نوجوان استان فارسی در طرح «مانا» بهزیستی آموزش دیده اند و با هدف بهبود وضعیت سلامت روان نوجوانان و جوانان به دلیل تاثیر همسالان بر یکدیگر این طرح مورد توجه قرار گرفته و موجب ارتقای دانش و آگاهی آنان را فراهم می کند و توانمندی و ظرفیت لازم برای ترویج پیام های پیشگیری و شناخت مسائل و مخاطرات اجتماعی را در پی دارد.

 

وی اضافه کرد: نوجوانان شرکت کننده در این طرح در گروه سنی ۱۳ تا ۱۸ سال قرار دارند و رصد مسائل روز، حساسیت نسبت به آنها، کشف اولویت ها، طراحی پروژه های چاره ساز و حل مشکلات از مراحل این طرح است.

 

کشفی نژاد تاکید کرد: تاکنون ۳۹ گروه از نوجوانان در این طرح آموزش دیده اند که شامل ۴۵۳ نفر دختر و ۱۷۹ پسر هستند و 507 جلسه آموزشی به صورت حضوری و مجازی برگزار شده که موجب تهیه و اجرای ۶۰ پروژه پیشگیری از آسیب ها توسط نوجوانان شده است.

 

وی با اشاره به فواید طرح «مانا» گفت: این طرح موجب ارتقای ظرفیت مشارکت نوجوانان و توانمندی‌ های آنها می شود و از گسترش آسیب های فردی و اجتماعی به ویژه اعتیاد در بین نوجوانان جلوگیری می کند.

 

کشفی نژاد اعلام کرد: نوجوانان در این طرح توسط تسهیل گران آموزش می بینند و در حال حاضر۲۰ تسهیل گر، ۲۱ پایگاه سلامت روان، گروه همیار و مرکز مثبت زندگی در ۱۰ شهرستان فارس، مجری این برنامه هستند.

 

کد خبر 1149502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha