خیرین مدرسه ساز برای مشارکت در پروژه ها مطالبه پیوست فرهنگی و دینی داشته باشند

حجت السالام محمدی لائینی با اشاره به اهمیت تربیت دینی دانش آموزان، گفت: خیرین مدرسه ساز برای مشارکت در پروژه ها مطالبه پیوست فرهنگی و دینی داشته باشند و اجازه ندهند سرمایه گذاری آنها صرف تربیت انسان های با سواد بی دین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۳۰بهمن) در نشست با «مهدی استادیان» سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران و اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان ضمن تقدیر از خیرین، دانایی را اولین گام برای رشد انسان دانست و اظهار کرد: با جهل کاری انجام نمی‌شود، در کنار این دانایی باید تزکیه و اخلاق، راستی و صداقت، دینداری و فرهنگ سالم همراه باشد.

 

نمانده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه تربیت باسواد بی‌دین و بی‌توجه به ارزش‌ها خودش نوعی خیانت است، گفت: الان بزرگ‌ترین جنایت‌های دنیا توسط با سوادترین افراد صورت می‌گیرد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به ترویج فرهنگ غلط ازدواج سفید و حرام‌زادگی در کشورهای غربی، اعلام کرد: اینها با عنوان اینکه عشق مقدس است،  خنجر تیز را در زرورق زیبا می‌گذارند، یعنی خیانت از دوران امام علی (ع) اشکالی ندارد؟ زن متاهل و مرد متاهل با هم دوست باشند بگویند عاشق هم هستیم؟ اینکه فرهنگ غرب در کشور اسلامی رواج پیدا کند درست است؟ اینها باسواد هستند؟مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص حواشی جشنواره فیلم فجر باید دقت بیشتری داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه سواد تنها کافی نیست، اظهار کرد: ما باید باسواد دیندار باوجدان و خیر تربیت کنیم، باید به رسیدگی به دانش آموزان در این زمینه توجه داشته باشیم که نه تنها رسیدگی به مسائل مادی آن‌ها، دغدغه باید هم دینی و هم مالی باشد.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران خطاب به جمع خیرین ادامه داد: پیش مدیران کل رفته و دغدغه‌های تربیتی و فرهنگی را بیان و درخواست مطرح کنید، بگویید ما مال حلال است و در مسیر درست خرج می‌کنیم به افرادی بااخلاق میدهیم تا دغدغه‌های دینی ما را برطرف کنند نه اینکه به فکر پست و مقام باشند.

 

وی اضافه کرد: دایره فکرمان را باید از تغذیه دانش آموزان فراتر برده و به دین و نماز توجه کنیم، الان فراهم کردن تبلت و موبایل برای آموزش مجازی لازم است، خنجر تیزی به دست فرزندانمان داده ایم باید مراقب باشیم تا روز قیامت پاسخگوی سوالات باشیم، پس باید به همه ابعاد توجه کنیم و دغدغه دینی اولویت باشد.

کد خبر 1149579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha