درج قیمت تولیدکننده برای حدود ۷ هزار قلم کالا

فاطمی امین گفت: حدود ۷ هزار قلم کالا تاکنون مشمول درج قیمت تولیدکننده شده‌اند که با این روش شفاف‌سازی قیمتی به وجود می‌آید.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رضا فاطمی امین گفت: در مرحله اول اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده روی کالا، حدود سه هزار و در مرحله بعدی حدود چهارهزار قلم کالا مشمول درج قیمت تولید کننده شده اند.

وزیر صمت گفت: قیمت کالا‌ها از درب کارخانه تا ورودی فروشگاه‌ها از طریق فاکتور‌های ثبت شده در سامانه جامع تجارت کنترل می‌شود و از مغازه تا مصرف کننده نهایی نیز برای لاستیک (چون به شخص با کدملی داده می‌شود) قابل کنترل است. برای کنترل و رصد قیمت کالا‌ها از فروشگاه‌ها به مصرف کننده نهایی نیز پروژه درج قیمت تولیدکننده را گذاشته‌ایم، تولیدکننده قیمت تمام شده (با ارزش افزوده) را بر روی کالا درج می‌کند و فروشنده موظف است قیمت نهایی (مصرف کننده) را بر روی قفسه‌های فروشگاهی در معرض دید خریداران قرار دهد.

 با این روش شفاف سازی قیمتی به وجود می‌آید، برای کالا‌های مصرفی حداکثر ۳۰ درصد و برای کالا‌های سرمایه‌ای حداکثر ۲۰ درصد هزینه مجاز توزیع لحاظ می‌شود، مردم به عنوان ناظر بر بازار نظارت می‌کنند و مشکلات احتمالی را به سامانه ۱۲۴ اطلاع خواهند داد.

کد خبر 1149622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha