آموزش مهارت های همسرداری، پیش نیاز کاهش آمار طلاق در جامعه است

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: از جمله مهم ترین الزامات و پیش نیازهای کاهش آمار طلاق در جامعه، آموزش مهارت های همسرداری است.

مریم معین الاسلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به لزوم ریشه یابی چرایی افزایش طلاق در جامعه ما طی یک دهه اخیر اظهار داشت: از جمله دلایل مهم این مساله می توان به آسیب های فضای مجازی و رسانه های مدرن، ضعف در دینداری و اخلاق گرایی، ضعف در مهارت های ارتباطی زن و شوهر، عدم توجه به شاخصه هایی چون کفویت و همسانی در بحث انتخاب همسر، مشکلات اقتصادی، خشونت، اعتیاد و ... اشاره کرد.

 

مسئول مؤسسه علمی و فرهنگی زنان منتظر افزود: البته در کنار این عوامل یکی از مشکلات که در سال های اخیر بیشتر هم شده، توقعات بیش از حد و گاه نامحدود زن ومرد از یکدیگر است که این قضیه به خصوص در بین نسل جدید با توجه به آسیب های سبک زندگی مدرن بیشتر مشاهده می شود.

 


وی همچنین گفت: گاهی اوقات احساس می شود که دختر و پسر وقتی با همه ازدواج می کنند فکر می کنند که به صرف ازدواج، به همه آرمان‌ ها وآرزوهایشان می رسند و حال آن که زندگی واقعیت های دیگری فراروی آن ها قرار می دهد و بعد که با مشکلات روبرو می شوند به راحتی می خواهند از هم جدا شوند ، غافل از آن که در آموزه های اسلامی، طلاق ، مبغوض ترین حلال خدا توصیف شده است.

 


استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: یکی دیگر از گرفتاری های زمانه ما، همین مساله تجمل گرایی و چشم و هم چشمی هاست، چه آن که تجربه بارها نشان داده که نگاه صرف مادی و رویاپردازانه به زندگی ، آفت زا و باعث ایجاد و تشدید اختلاف میان زن و شوهر می شود.

 


وی بیان داشت: آن چه مهم است این که ضمن توجه به شاخصه های سبک زندگی اسلامی از جمله قناعت و رضایتمندی از زندگی، باید مهارت های همسرداری به مردم ما به خصوص نسل جوان آموزش داده شود و در این راستا نهادهای آموزشی، فرهنگی و رسانه ها به طور هماهنگ و مکمل همدیگر عمل کنند.

کد خبر 1149703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha