محدودیت‌های کرونایی در چهارمحال و بختیاری اعلام شد

حیدری با تشریح محدودیت‌های جدید کرونایی در استان گفت: با توجه به قرمز شدن وضعیت شیوع کرونا در استان مصوبات جدید برای فعالیت مدارس، تالارها و رستوران‌ها تعیین شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «غلامعلی حیدری» در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: فعالیت مدارس استان در مناطق قرمز با حداکثر ۲۰ درصد دانش آموزان انجام می گیرد و حضور دانش آموزان در کلاس های درس اختیاری است.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کلاس های درس در مدارس روستایی و عشایری استان چون ظرفیت کمی دارند به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

 

حیدری با بیان اینکه دستورالعمل بهداشتی (۰۷) در تمامی مدارس استان الزامی است، تصریح کرد: بر نحوه فعالیت مدارس به شدت نظارت می‌شود.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قرنطینه مبتلایان به سویه اومیکرون از ۱۰ روز تا ۲ هفته است، افزود: برای مرخصی کارمندان مبتلا همکاری شود تا علاوه بر بهبودی فرد از انتشار گسترده آن در محیط کار نیز جلوگیری شود.

 

حیدری خاطرنشان کرد: بستری و ترخیص به موقع مبتلایان در مراکز درمانی نیز موضوع مهمی است و علاوه بر آن مراقبت از بیماران خاص و پرخطر نیز ضروری است چراکه بیشتر مرگ و میرها از بین این افراد است‌.

 

وی به نحوه فعالیت تالارها و رستوران‌ها نیز اشاره کرد و گفت: با تصمیم ستاد کرونا نمایشگاه های تخصصی و تالارهای پذیرایی با ۲۰ درصد و رستوران ها با ۱۵ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند.

 

حیدری، صیانت از جان مردم را اولویت مصوبات ستاد کرونا دانست و اظهار داشت: در همین راستا نظارت ها بر نحوه فعالیت اصناف، وسایل حمل و نقل درون و برون استانی و مدارس با جدیت پیگیری و از سیستم های نظارتی هوشمند بهره گرفته شود.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری، آموزش، فرهنگ‌سازی و اقناع سازی را از مهمترین راهکارهای پیشگیری از شیوع کرونا دانست و گفت: عادی انگاری عامل خطرناکی در خصوص اوج گیری شیوع کروناست از همین رو باید تا می توان مردم را نسبت به پیشگیری از انتشار ویروس حساس کنیم.

 

کد خبر 1149719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha