۵۰۰ تخت به بیماران کرونایی چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد

خالدی‌فر گفت: با افزایش روند شیوع کرونا در استان ۵۰۰ تخت بیمارستانی از مراکز درمانی استان چهارمحال و بختیاری به پذیرش بیماران کرونایی اختصاص داده شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «ارسلان خالدی‌فر» در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا که در سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در موج ششم کرونا تاکنون ۲۲۷ تخت معادل ۴۵ تخت‌های ویژه کرونا پر شده است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین ۲۱ بیمار بستری در مراکز درمانی استان حال عمومی وخیمی دارند و در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند.

 

خالدی‌فر از افزایش شیوع کرونا در مدارس استان خبر داد و گفت: در بهمن ماه امسال تست ۳۳۵ معلم و ۵۶۰ دانش‌آموز مثبت اعلام شد که در مقایسه با دی ماه رشد ۱۰ برابری را نشان می‌دهد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، واکسیناسیون را در کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر کرونا موثر دانست و گفت: از ۹ بیمار فوتی اخیر استان هشت مورد یا واکسن نزده بودند و یا دوره واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده بودند.

 

خالدی‌فر تشدید نظارت بر پایانه های مسافربری و حمل و نقل عمومی را از مهمترین راهکارها مقابله با ویروس کرونا دانست و افزود: پیشنهاد می شود نظارت تیم های نظارتی بر این حوزه تشدید شود.

 

کد خبر 1149723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha