برخی از حرف‌های گفته شده در جشنواره، از جانب دبیرخانه جشنواره محکوم شد/ فضای عفیفانه جشنواره چهلم مخابره نشد

محمدمهدی اسماعیلی درباره جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره چهلم با شعار «امید، اخلاق و آگاهی بخشی» شروع به کار کرد و تلاش کرد تا پایان به این شعار مهم پایبند بماند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جشنواره فیلم فجر در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: زمانی که در دولت جدید شروع به کار کردیم، برای تصدی ریاست سازمان سینمایی، محمد خزاعی بهترین گزینه ممکن را که یکی از تهیه‌کنندگان زبده این عرصه است، انتخاب کردیم.


او ادامه داد: جشنواره چهلم با شعار «امید، اخلاق و آگاهی بخشی» شروع به کار کرد و از بین فیلم‌های متقاضی 22 فیلم انتخاب شدند. در این دوره جشنواره سعی شد تا سبد متفاوتی از فیلم‌ها با موضوعات متنوع حضور داشته باشند. 5 فیلم دفاع مقدس و فیلم‌های طنز و اجتماعی به این رویداد سینمایی راه یافت که از جمله فیلم‌ «موقعیت مهدی» که کاری از یکی کارگردانان فیلم اولی بود، از  جمله آثار درخشانی است که درباره زندگی شهید «مهدی باکری» شهیدی که مقام معظم رهبری درباره‌اش صحبت کرده‌اند، ساخته شده است. از دیگر فیلم‌های درخشان امسال می‌توانیم به فیلم «ضد» که درباره شهدای هفتم تیر ساخته شده است، صحبت کرد.


او درباره حواشی ایجاد شده در جشنواره فیلم فجر، توضیح داد: در ایام جشنواره فیلم فجر 240 هنرمندان بالای سن آمده‌اند و صحبت کردند و حتی در اختتامیه جشنواره فیلم فجر هنرمندانی که بالای سن آمدند و جایزشان را دریافت کردند این جایزه را به خانواده‌هایشان هدیه کردند و حتی یکی از هنرمندانمان «نادرسلیمانی» جایزه‌اش را به 17200شهید ترور تقدیم کرد.


اسماعیلی افزود: در کنار این اتفاقات یک اظهار نظر غلط نیز گفته شد که از جانب دبیرخانه جشنواره و تهیه‌کننده فیلم، این گفتار محکوم شد و خود گوینده نیز از اتفاقی که افتاده بود اظهار پشیمانی کرد. مشخص است که دولت انقلابی با این حرف‌ها مخالف است. ما در حوزه فرهنگ با یک میراث عجیب از 8 سال گذشته روبه‌رو بوده‌ایم. جشنواره چهلم یک پرونده قابل قبول دارد. یک اتفاق با دلخوری برخی از آحاد جامعه مواجه شد که این اتفاق بیانگر شعور انقلابی مردم است. باید توجه داشت که در عرصه سینما ریل‌گذاری جدیدی قرار است اتفاق بیافتد و فضای جدیدی در این عرصه رخ خواهد داد و این موضوع با همکاری و تعامل امکان‌پذیر خواهد بود. 


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هرگونه اظهارنظر غلط درباره جشنواره فیلم فجر امسال را به شدت محکوم می‌کنیم. برخی مخابره اخبار فضای عفیفانه حاکم در جشنواره و فیلم‌ها انتقال پیدا نکرد و از فضاهای فرهنگی موجود دراین دوره، حرفی زده نشد.
 

کد خبر 1149730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha