درصد جمعیت هدف چهارمحال و بختیاری دز سوم واکسن کرونا دریافت کردند

احمدی روند واکسیناسیون علیه کرونا در استان را بالاتر از میانگین کشوری دانست و گفت: ۳۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان دز سوم را دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «علی احمدی» در ستاد استانی مقابله با کرونا که در سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: همچنین تاکنون ۸۹ و هفت دهم درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان دز نخست و ۸۱ و چهاردهم درصد دز دوم را دریافت کرده‌اند.

 

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین ۱۲ و هفت دهم درصد از جمعیت زیر ۱۲ سال نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند و توصیه می‌شود تا والدین نسبت به دریافت کودکان بین پنج تا ۱۲ سال هر چه سریع تر اقدام کنند تا در برابر کرونا ایمنی نسبی ایجاد شود.

 

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از افرایش تعداد بیماران بستری در استان خبر داد و گفت: تعداد بیماران بستری در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن ۳۰ درصد رشد داشته است.

 

احمدی تصریح کرد: این در حالی است که تعداد بیماران سرپایی استان ۳۰ درصد کاهش داشته و تعداد فوتی‌های ۲ و نیم برابر شده است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۵ درصد از جمعیت استان نمونه گیری کرونا داده اند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۹۴ هزار و ۱۴۷ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

 

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری افزود: از واکسن‌های وارد شده به استان تاکنون ۹۳ و هشت دهم درصد واکسن‌ها توزیع شده است.

 

کد خبر 1149733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha