​در حوزه فضای مجازی رفع موانع و رشد سکوهای داخلی را دنبال می کنیم

حجت الاسلام حاج ملامیرزایی گفت: تلاش ما این است که با کمک مردم و بخش خصوصی در حوزه تولید محتوا گام‌های بلندی برداریم و در این حوزه به‌دنبال تصدی‌گری نیستیم و تنظیم‌گری و رفع موانع و مشکلات و تسریع بخشی در رشد سکوهای داخلی را دنبال می کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام حامد حاج ملامیرزایی در نشست هم اندیشی با فعالان حوزه رسانه های دیجیتال و سکوهای پر مخاطب خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: خراسان رضوی ظرفیت وسیع و گسترده ای در حوزه فضای مجازی و توسعه زیرساخت‌های این حوزه به ویژه در حوزه سامانه ها و سکوهای فرهنگی دارد و این موضوع می تواند در سیاست‌های کلان فرهنگی کشور برای تحقق ماموریت‌های فرهنگی شبکه ملی اطلاعات مورد توجه قرار گیرد.


وی افزود: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این باور هستیم که نمی توانیم فعالیتی را در حوزه فرهنگ و هنر دنبال کنیم که ابزار لازم را برای توسعه آن در فضای مجازی نداشته باشیم.


رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی تاکید کرد: شعار و هدف عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دولت در راستای گام دوم انقلاب، مردمی سازی حکمرانی است که از طریق فضای مجازی می توانیم به خوبی آن را محقق کنیم.


ملامیرزایی ادامه داد: به هر میزانی که از ظرفیت فناوری های نوظهور استفاده کنیم به همان میزان می‌توانیم مردم می‌سازی حکمرانی را رقم بزنیم. مردمی سازی به معنای دولت هوشمند است و کشورهای پیشرو در این حوزه با به کارگیری ظرفیت‌های مردمی موفق شده‌اند اقدامات جدی را به انجام برسانند.


وی تصریح کرد: جوانان خبره و متخصصی در حوزه فضای مجازی داریم که باید از ظرفیت آن ها برای توسعه فضای مجازی بومی در کشور استفاده شود و تلاش ما این است که با کمک مردم و بخش خصوصی در حوزه تولید محتوا گام‌های بلندی برداریم و در این حوزه به‌دنبال تصدی‌گری نیستیم و تنظیم‌گری و رفع موانع و مشکلات و تسریع بخشی در رشد سکوهای داخلی را دنبال می کنیم.


رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی بیان کرد: باید با پرورش ظرفیت‌های داخلی و رفع موانع بتوانیم از مزیت های فضای مجازی استفاده کنیم.


ملامیرزایی بیان کرد: ما در وزارت فرهنگ در راستای تسهیل گری و تنظیم گری گام برمی‌داریم و امیدواریم فعالان حوزه فضای مجازی به عنوان ابزار تحولی در ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی یاری گر ما باشند.


وی تاکید کرد: صاحبان سکوها می توانند از طریق مدیریت سلایق و ارتباط با مخاطبان خود که گستره آن  ۸۰ میلیون نفر است به ترویج و توسعه فرهنگ و هنر و دستیابی به اهداف فرهنگی کشور کمک کنند.


در ادامه این نشست برخی از فعالان فضای مجازی در خراسان رضوی به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود در زمینه فعالیت در فضای مجازی پرداختند.

کد خبر 1149833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha