دومین نمایشگاه مجازی کتاب با رضایت نسبی مخاطبان برگزار شد

فرح خواه گفت:دردومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با توجه به تجربیات کسب شده توانستیم رویداد را با پایداری خوبی برگزار کنیم و رضایت نسبی مخاطبان را داشتیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «فرشید فرح خواه» در نشست «بررسی ابعاد فنی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران» که امروز یکشنبه اول اسفند در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد، گفت: ایده اصلی شکل گیری فضای مجازی برای رویدادهای کتاب شکل گرفت. مشکلاتی در بحث ثبت نام در سال های گذشته و همچنین ارایه بن های خرید کتاب وجود داشت که مجموعه را به این فکر وا داشت که برخی از این فرآیندها به شکل الکترونیکی باشد تا سرعت و دقت افزایش یابد.

 

مدیر فنی نمایشگاه مجازی کتاب تهران اظهار داشت: در کنار ایجاد هسته های اولیه بستر مجازی برای حضور ناشران سامانه های دیگر در این سیستم درست و طراحی شد. سامانه هایی مانند سامانه ثبت نام ناشران داخلی، سامانه ارایه بن های اعتباری و سامانه ثبت نام ناشران خارجی شکل گرفت. نتیجه این بود که این سامانه ها بلوغ بهتری داشتند و به نقطه مطلوب رسیده بودند.

 

وی تصریح کرد: با ورود و فراگیری کرونا در جهان و همچنین کشورمان برگزاری نمایشگاه فیزیکی کتاب در شرایط مبهم قرار گرفت. نمایشگاه بین المللی کتاب در اولین سال شیوع کرونا برگزار نشد لذا بر این شدیم که نمایشگاه کتاب تهران به صورت الکترونیکی برگزار شود؛ مدت زمان برای برگزاری این رویداد کوتاه بود. یکی از حلقه های این نمایشگاه فروش محصول بود. نزدیک شدیم به رویداد اول نمایشگاه مجازی کتاب با ساختار فنی. در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب، مشکلات ناپایداری و ارایه سرویس داشتیم چون شناختی از میزان مراجعه کننده و رفتار مخاطب در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب وجود نداشت. 8 تا 9 سامانه در کنار نمایشگاه مجازی کتاب فعالیت می کردند.

 

فرح خواه با بیان اینکه اتفاقات تلخ و شیرینی از نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران داشتیم، عنوان کرد: در سطح فنی و همچنین مدیریت کلان فشار زیادی روی مجموعه بود. در رویداد دوم نمایشگاه مجازی کتاب تهران با توجه به تجربیات کسب شده توانستیم رویداد را با پایداری خوبی برگزار کنیم و رضایت نسبی مخاطبان را داشتیم.

 

مدیر فنی نمایشگاه مجازی کتاب تهران در مورد طرح های فصلی تصریح کرد: پلتفرمی که در نمایشگاه مجازی کتاب کار می کند با توجه به سرمایه گذاری ای که خانه کتاب انجام داده در جهاتی محرمانگی دارد و ملاحظاتی است که دوستان به جهت نگاه حرفه ای رعایت کرده اند. این طرح های فصلی در آینده با توجه به طراحی سامانه هایی برای این حوزه به شکل جدید برگزار می شود.

 

 

کد خبر 1149857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha