سبک زندگی بزرگترین چالش گیلان در ۶ سال اخیر

ستوده با بیان اینکه چالش سبک زندگی بزرگترین چالش گیلان در شش سال اخیر بوده است گفت: سبک زندگی و نوع مصرف فرهنگی مردم گیلان دقیقا در حوزه فضای مجازی تعریف می‌شود و به شدت هم در حال تغییر و تحول است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سجاد ستوده» امروز(یکشنبه، ۱ اسفند) در جلسه شورای اداری اداره کل ارشاد اسلامی گیلان توجه به ابعاد فرهنگ را ضروری خواند و اظهار داشت: گیلان نزدیک‌ترین استان به شمال تهران از حیث سبک زندگی بوده و تمام آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و حتی نقاط مثبت این دو منطقه مشابه است.

 

رئیس سازمان فضای مجازی سراج استقبال مردم گیلان از موضوعات فرهنگی و اجتماعی و حتی تکنولوژی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در ده ماه از سال ضریب نفوذ اینترنت در گیلان بعد از تهران در رتبه دوم قرار دارد و آمارها نشان می‌دهد در حوزه استفاده از ابزارهای دیجیتال هم همتراز با پایتخت است.

 

ستوده با بیان اینکه گیلان در فرهنگ آمار رفتار خانوادگی شامل مصرف لباس، تلویزیون، کتاب، مطالعه، نشریه، مجله و نظایر اینها همراه با تهران پیشتازی است افزود: با اینکه گیلان 300 هزار خانواده تحت پوشش نهادهای حمایتی دارد و از حیث اقتصادی ضعیف است اما استفاده از ابزارهای دیجیتال روز مانند ایکس باکس در آن بالاست و جزو فرهنگ مردم است.

 

وی بزرگترین چالش گیلان و شهرهای رشت، انزلی و لاهیجان در حوزه فرهنگ و اجتماع و در طی شش سال اخیر را طبق آمارها چالش سبک زندگی ذکر کرد و افزود: سبک زندگی و نوع مصرف فرهنگی مردم گیلان دقیقا در حوزه فضای مجازی تعریف می‌شود و به شدت هم در حال تغییر و تحول است.

 

رئیس سازمان فضای مجازی سراج با بیان اینکه مسیر و نحوه اقدام در زمین فرهنگ تغییر پیدا کرده و دشمن هم روی آن تمرکز دارد ادامه داد: در سال گذشته مردم استان گیلان معادل یک میلیارد و 600 میلیون تومان بازی خریداری کردند که تنها هفت درصدش بازی ساخت داخل بوده و برای مابقی بازی‌ها دلار هزینه کردند.

 

ستوده ابراز داشت: طبق پیش بینی مرکز آینده پژوهی تا سال 2025 انسان توانایی ورود به فضای مجازی را با بدن خود خواهد داشت از ساخت یک فضای الحاقی و سوم مابین فضای حقیقی و مجازی در سال‌های آتی خبر داد و اذعان کرد: آنچه که عجیب است این است که کشورمان برخلاف بسیاری از حوزه‌ها در بخش تکنولوژی تحریم نیست.

 

وی ضمن تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت و فضای مجازی در دنیای کنونی خاطرنشان کرد: ما در آستانه انقلاب چهارم یعنی انقلاب چهارم هستیم و مقام معظم رهبری سال‌ها پیش در این مورد فرمایشات مهمی داشتند و تاکید کردند که باید در این زمینه پیشتازانه ورود کرده و برنامه داشته باشیم.

کد خبر 1149924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha