لزوم استفاده از ظرفیت دستگاه های فارس برای ساخت زائر سرای «حضرت شاهچراغ (ع)» در کربلای معلی

آیت الله دژکام گفت: باید از تمامی ظرفیت دستگاه های فارس برای ساخت زائر سرای «حضرت شاهچراغ (ع)» در کربلای معلی استفاده شود و این جدیت منجر به کمک بیشتر خیران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، همزمان با ایام بزرگداشت شهادت حضرت شاهچراغ (ع)، امروز (یکشنبه 1 اسفند) جلسه هیئت امنای زائر سرای «حضرت احمد ابن ‌موسی (ع)» با موضوع پیگیری ساخت زائر سرا به نام مبارک این حضرت در کربلای معلی با حضور نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی و فرمانده سپاه فجر و سایر اعضا برگزار شد. 

«آیت ‌الله لطف الله دژکام»، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در این جلسه گفت: تقارن برگزاری این جلسه با شهادت حضرت احمد ابن ‌موسی (ع)، نوید می ‌دهد که کار با جدیت به انجام برسد و باید از تمامی ظرفیت دستگاه های فارس برای ساخت زائر سرای «حضرت شاهچراغ (ع)» در کربلای معلی استفاده شود و این جدیت منجر به کمک بیشتر خیران خواهد شد.

«هاشم جمالی»، نیز بیان کرد: بستر مناسب برای خرید زمین در عراق برای ساخت زائر سرای «حضرت شاهچراغ (ع)» فراهم شده و قطعه زمینی نیز که فاصله مناسبی تا حرم مطهر در کربلا دارد نیز برای تملک در نظر گرفته شده است.

دبیر هیئت امنای زائر سرای «حضرت احمد ابن ‌موسی (ع)» افزود: برای استفاده از ظرفیت‌ های استانی، خیران و عاشقان اهل بیت (ع) و سایر دستگاه‌ ها برای خرید زمین و ساخت و تجهیز زائرسرا اقدامات لازم به انجام رسیده و با مهیا شدن منابع لازم برای خرید زمین، ساخت زائرسرا به نام حضرت احمد ابن ‌موسی(ع) در کربلا آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: شهرستان‌ ها و استان‌‌ های مختلف مشغول ساخت زائرسرا در کربلا هستند اما با وجود اینکه شیراز دارای ظرفیت در شعائر دینی و فرهنگی است، هنوز در این زمینه عقب است و باید سریع ‌تر اقدام کند. 

حجت ‌الاسلام ابراهیم کلانتری، تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: لازم است تا برای تامین سرمایه مورد نیاز برای خرید زمین این زائر سرا از ظرفیت‌های استانی استفاده شود، پویش مردمی شکل بگیرد و صدا و سیما و رسانه‌ ها نیز پای کار باشند و شرایطی فراهم شود تا مردم با آسان ترین روش امکان واریز داشته باشند.

سردار «یدالله بوعلی»، فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز گفت: در ساخت این زائر سرا باید تبیین محوریت حرم مطهر و حضرت احمد ابن ‌موسی (ع) مورد توجه قرار بگیرد.

«سید تقی سهرابی»، مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس نیز با اشاره به جنبه تبلیغاتی و رسانه ‌ای این کار بیان کرد:  زمینه ساخت تیزر برای ساخت این زائر سرا در صدا و سیمای مرکز فارس را فراهم می‌ کنیم و برای حضور خیران در صدا و سیما نیز اقدام می کنیم و ضمن ارتباط با شبکه‌ های ملی شرایطی برای کمک کردن استان فارسی‌ های خارج از استان نیز فراهم خواهیم کرد.

«سید وحید حسینی»، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به ارتباط با جراحان و پزشکان کربلا گفت: کار باید مردمی باشد زیرا کار مردمی زودتر پیش می ‌رود و جامعه پزشکی استان آماده همکاری برای ساخت این زائر سرا هستند. 

کد خبر 1149931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha