مدیریت یادمان های دفاع مقدس مردمی شود/ یادمان تخصصی شهدای ورزشکار در زمین فوتبال چوار ایجاد می شود

سردار مطهری با بیان اینکه هدف از طرح جهانی شهدای زمین فوتبال چوار، شناساندن پیام مظلومیت شهدای ورزشکار در تراز جهانی است، گفت: مدیریت یادمان های دفاع مقدس مردمی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، فرمانده قرار گاه راهیان نور سپاه و بسیج کشور، ظهر امروز(۱ اسفند) در نشست هماهنگی ایجاد یادمان تخصصی ورزشی در زمین فوتبال شهر چوار، اظهار کرد: در اهمیت زمین فوتبال چوار، سخنان مقام معظم رهبری کفایت می‌کند و برای اینکه این حادثه بُعد جهانی بگیرد باید با نگاه به آینده، فضای مستطیل سبز چوار را طراحی کنیم.

 

 

سردار« عباس مطهری» گفت:  هدف از طرح جهانی شهدای زمین فوتبال چوار، باید شناساندن پیام مظلومیت شهدای ورزشکار در تراز جهانی باشد و برای رسیدن به این مهم باید شهرستان چوار هدف گردشگری تعالی بخش استانی، ملی و جهانی قرار گیرد.

 

 

وی افزود: فکر، طراحی و آماده سازی زیرساخت‌‌ها سه گام کلان طرح یادمان است به این معنا که با مطالعه مبنایی، تولید فکر رخ دهد و با پیاده‌سازی اندیشه یک نمای ماندگار طراحی شود و سپس بستر زیرساخت‌ها فراهم کند که پیشنهاد برای تحقیق این هدف، ساخت یادمان تخصصی ورزشی در زمین فوتبال چوار است.

 

 

سردار مطهری یادآور شد: باید مساحت، فضا و محیط کاملا شناسایی شود و به این فکر کنیم که در چه مقیاسی و چه مساحتی قصد برگزاری مسابقات فوتبال داریم، باید یادمان چنان الگویی باشد در تراز شهدای ورزشکار. در این طراحی باید محیط‌های چون سکو، رفاهیات و محیط نمایش و رزمایش تعبیه شود.

 

 

وی با بیان اینکه  بسترسازی یادمان تخصصی ورزشی باید توسط حاکمیت انجام پذیرد ولی توسط مردم و هیئت امنایی اداره شود، گفت: برای معرفی زمین فوتبال چوار، نظر وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، خانواده‌های شهدا و ... به این مکان جلب شود.

 

 

فرمانده قرار گاه راهیان نور سپاه و بسیج کشور خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود کارگروهی متشکل از ورزش و جوانان، سازمان گردشگری و حفظ آثار تشکیل شود و با تشکیل یک تیم اندیشه‌ورز با تولید فکر، موجبات طرح یادمان تخصصی ورزش را در چوار بنا بگذارید.

کد خبر 1149984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha