لایروبی، آخرین راهکار برای احیای خلیج گرگان/ از اقدامات شتاب‌زده خودداری شود

رفیعی گفت: آخرین مرحله برای نجات خلیج گرگان، لایروبی کانال های انتقال آب آخرین راهکار برای احیای این خلیج است و باید این اقدام کارشناسی شده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سمیه رفیعی» امروز (یکشنبه ۱ اسفند) در نشست خبری گشایش نمایشگاه عکس خلیج گرگان اظهار کرد: یکی از پیامدهای خسارت بار خشکی خلیج گرگان تبدیل شدن آن به کانون ریزگردهاست و باید جلوی این اتفاق ناگوار گرفته شود.

 

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: پسروی آب دریای خزر در پی خشکسالی و قطع ارتباط ابی دریا و خلیج، شرایط سختی را برای این خلیج به وجود آورده و سبب مرگ تدریجی آن شده است.

 

وی با بیان اینکه باید از تصمیمات و اقدامات شتاب زده برای احیای خلیج گرگان خودداری کرد، افزود: باید با یک برنامه ریزی صحیح و جامع  پیگیر احیای خلیج گرگان باشیم.

 

رفیعی بیان کرد: احیای خلبج گرگان نیازمند مجموعه ای از اقدامات است که باید به موازات هم انجام شود تا اثربخشی داشته باشد. ایجاد تصفیه خانه ها، تامین آب از بالادست و لایروبی کانال ها باید در قالب یک مجموعه دیده شود.

 

وی افزود:  آخرین مرحله برای نجات خلیج گرگان، لایروبی کانال های انتقال آب آخرین راهکار برای احیای این خلیج است و باید این اقدام کارشناسی شده باشد.

 

رفیعی ادامه داد: حتما پیگیر بودجه مصوب خلیج هستیم ضمن اینکه احیای خلیج نیازمند همکاری همه دستگاه های اجرایی در استان و حتی وزارتخانه ها است.

 

کد خبر 1150022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha