اولین مولفه برای توسعه ایجاد انسجام درون جامعه است

حسینی پور گفت: اولین مولفه برای توسعه ایجاد انسجام درون جامعه است، ما باید تلاشمان این باشد که نخبگان شهرستانی در کنار هم قرار بگیرند، با کار انفرادی به جایی نمی‌رسیم، تشکیل تعاونی‌ها در شهرستان گام موثری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سید محمود حسینی پور» امروز(یکم اسفند) در مراسم معارفه فرماندار شهرستان گلوگاه اظهار کرد: مردم ولایت‌مدار گلوگاه در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس نقش موثری داشتند، پس از آن هم خوش درخشیدند و در انتخابات اخیر نیز مشارکت ۷۴ درصدی داشتند پس وظیفه ما در مقابل این مردم سنگیتر از جاهای دیگر است.

 

استاندار مازندران بیان کرد: یکی از مهمترین شاخصه‌های انقلاب اسلامی مردم‌سالاری است، رئیس جمهور اسم این دولت را دولت مردمی گذاشته است تکلیف این دولت هم روشن است، چیزی قرار نیست در شعار دیده شود بلکه باید در عمل دیده شود.

 

حسینی پور تاکید کرد: از مهمترین ظرفیت‌هایی که در شهرستان گلوگاه وجود دارد، نیروی انسانی است،یعنی مردم سختکوش، پرکار، باانگیزه و متدین آن است، چرا از چنین ظرفیتی در جهت توسعه ثروت برای مردم استفاده نکنیم؟ این شهر دارای موهبت دریای آرام است، در دنیا اینجور مناطق بیشترین ظرفیت را برای جذب گردشگر دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: این شهر میتواند به‌عنوان مقصد گردشگری منطقه قرار بگیرد این منطقه فوق العاده است، این دریا، جنگل و چشمه توسکا، بهترین منطقه گردشگری است.  

 

حسینی پور یادآور شد: اولین مولفه برای توسعه ایجاد انسجام درون جامعه است، ما باید تلاشمان این باشد که نخبگان شهرستانی در کنار هم قرار بگیرند، با کار انفرادی به جایی نمی‌رسیم، تشکیل تعاونی‌ها در شهرستان گام موثری است.

 

وی با بیان اینکه لزومی ندارد جوانان ما در روستاها بیکار باشند، عنوان کرد: چرا جوانان ما بیایند در شهرها شغل کاذب پیدا کنند در حالی که خداوند در زادگاهشان بهترین مواهب را به آن‌ها عطا کرده است، چرا از اینها استفاده نکنند؟ ما باید حتما برای دریا برنامه داشته باشیم منتها از پژوهش اهل فن و مطالعه استفاده کنیم این موضوع باید در دستور اولین کار فرماندار جدید در اولین فرصت قرار بگیرد.

 

حسینی پور گفت: یکی از خصوصیات گلوگاه این است که به‌خاطر دریا در مسیر گردشگری قرار دارد و در کنارش مقصد گردشگری است، سهم‌بری از این موهبت باید مشخص شود، باید برای اینها فکر شود.

 

استاندار مازندران اعلام کرد: در گلوگاه بهترین ظرفیت گردشگری را داریم شغل ۶۰ درصد مردم این شهر کشاورزی و  دامپروری است، این جوانان نمیتوانند با ایجاد شرکت تعاونی مراکز چندهزار تایی پرورش دام را ایجاد کنند؟ چرا نتوانند، در کشورهای دیگر اعم از هلند مردم همین کار را کردند مراکز بزرگ پرورش دام را به‌صورت صنعتی و حرفه ای ایجاد کردند، ما نباید منتظر باشیم اراده جوانان باید در شهرستان راه بی‌افتد به همین منظور ما با شناخت دقیق به یک جوانی رسیدیم که فکری نو و جوان دارد.

 

حسینی پور با اشاره به خواسته  مقام معظم رهبری، عنوان کرد: در هر حوزه‌ای که جوانان کار را بر عهده گرفتند کسی جلودارشان نیست، حتی در اسرائیل کسی نتوانسته یک گلوله به سمت جمهوری اسلامی ایران شلیک کنند چون جوانان پای کار اقتدار امنیت ما بودند همین جوانان در دهه ۶۰ توانستند در مقابل دشمن سرتا پا مسلح ایستادند الان هم میتوانیم، متاسفانه تفکر شهید حاج قاسم سلیمانی در حوزه اقتصاد ما حاکم نیست .

 

وی اظهار کرد: همیشه گفتند اقتصاد را دست جوانان ندهید در طول ۴۰ سال چه‌کار کردند الان نوبت جوانان است جوانان هستند که باید اثبات کنند که در حوزه اقتصاد و معیشت توانمند هستند بنابراین سیاست ما در دولت مردمی این است که جوانان باید در عرصه توسعه اقتصادی تمام مناطق در مازندران ورود پیدا کنند.

 

حسینی پور یادآور شد: در طول همین سه ماه از ورودم کارهای خوبی انجام شد جوانان نشان دادند که کارها میتوانند با سرعت به توجه به یک مسئله دنبال شود، این را باید در گلوگاه تکرار کنیم تا همه مردم گلوگاه بدانند که اگر اراده کنند میتوانیم با حمایت و پشتیبانی با جبران گذشته موفق باشیم.

 

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: شهرستان‌هایی که در طول این سال‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفتند باید بیشتر توجه شوند و این سیاست ما است که گلوگاه را دوباره بسازیم تا این منطقه زیبا را تبدیل به قطب گردشگری مازندران کنیم، جوانان با محوریت فرماندار که نقش موثری در هدایت مجموعه مردم شهرستان دارد همانگونه که امام جمعه در هدایت معنوی و فرهنگی جامعه ما نقش موثری دارد فرماندار هم جایگاه بالاترین مقام اجرایی شهرستان نقش موثری در حوزه اجرایی شهرستان دارد.

 

وی همچنین ادامه داد:  در حفظ وضعیت موجود بسیاری از مدیران کشور که در این  مسیر حرکت کردند موفق نبودند، مدیری که بخواهد آسیب نبیند به درد مدیریت نمیخورد، مدیر باید پرتلاش و جسور باشد.

کد خبر 1150048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha