فضاهای فرهنگی و تفریحی در شهر ایجاد می شود/درآمدزایی از محل مشارکت ها

قاسم زاده با اشاره به برنامه های سال آینده شهرداری اصفهان گفت: بودجه برای ایجاد فضاهای فرهنگی و تفریحی در شهر پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی قاسم زاده« در نشست علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به تصویب بودجه 1401 شهرداری این شهر اظهارداشت: محرومیت زدایی، توسعه فرهنگی، کمک به بهبود چالش های اجتماعی مثل آلایندگی ها از ظرفیت های بودجه سال آینده شهرداری است.

شهردار اصفهان افزود: باپیش بینی هایی که در حوزه فرهنگی شده از تشکل های فرهنگی حمایت خواهد شد و بودجه برای ایجاد فضاهای فرهنگی و تفریحی در شهر پیش بینی شده است.

 

وی ادامه داد: با ایجاد مراکز فرهنگی و تفریحی فرصت هایی برای تفریح و فعالیت های این حوزه در شهر ایجاد می شود و نسبت به گذشته جهش خوبی را در ارائه خدمات این عرصه خواهیم داشت.

قاسم زاده اضافه کرد: به نیازهای محرومیت زدایی و فرهنگی مدیریت شهری توجه خواهد شد و برنامه ها و توسعه زیرساخت در حوزه فرهنگی برای این مناطق خواهیم داشت.

 

وی به اختصاص 40 درصدی بودجه شهرداری برای تامین نیازهای محیط زیست اشاره کرد و گفت: توسعه حمل و نقل عمومی و توجه به نیازهای شهر برای کاهش آلودگی از این محل اعتبار صرف خواهد شد.

شهردار اصفهان اضافه کرد: توسعه حمل و نقل عمومی به کاهش مسافرت های خودروهای تک سرنشین منجر خواهد شد و دستاوردهای زیادی را برای تسهیل ترافیک خواهد داشت.

 

*درآمدزایی از محل فعالیت های مشارکتی

 

وی به موضوع درآمدزایی شهرداری برای تامین بودجه اشاره کرد و اذعان داشت: مدیریت شهری در بودجه پیشنهادی به دنبال درآمدزایی از فعالیت های مشارکتی به جای فروش منابع و عوارض تراکم رفته است.

قاسم زاده با بیان اینکه جهش 100 درصدی در این خصوص رقم خورده، خاطرنشان کرد: مدیریت هزینه ها و منابع نیز از اهمیت خاصی برخوردار بوده لذا به سمت مدیریت هوشمند حرمت کرده و شفافیت را مد نظر داریم.

 

وی از اعضای شورای اسلامی شهر بابت همکاری در تصویب بودجه تشکر کرد و اذعان داشت: تمرکز تخصصی بر ردیف ها و فصل های بودجه توسط آنان صورت گرفته و نظارت ها هم دقیقا همینطور خواهد بود.

کد خبر 1150059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha