بدون حمایت از تولید و کارآفرینی، تحقق اقتصاد مقاومتی بی معناست

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی تصریح کرد: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت جدی و مستمر از جریان تولید و کارآفرینی است، چرا که بدون این قضیه، اساساً تحقق اقتصاد مقاومتی بی معناست.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدعلی لیالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با بیان این که بسیاری از مشکلات اقتصادی، ریشه در بی توجهی و کم توجهی به تولید داخلی دارد، ابراز داشت: مسئولان و کسانی که در خط مقدم تحقق اقتصاد مقاومتی هستند بیش از هر چیز باید زمینه رونق و جهش تولید داخل را فراهم کنند.

 

وی افزود: ما اگر به بیانات و رهنمودهای اقتصادی رهبر معظم انقلاب دقت کنیم به خوبی متوجه می شویم که چرا حمایت از تولید و بسترسازی برای رونق آن و البته حل مشکلات و موانع فراروی آن می تواند به تحقق بسیاری از اهداف مدنظر در مقوله اقتصاد مقاومتی کمک کند.

 


عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی همچنین گفت: اقتصاد مقاومتی اساساً اقتصادی درون زا و برون نگر است و محور اصلی آن تولید و حمایت از تولیدکنندگان است و بر این پایه باید زمینه ای در کشور فراهم شود که شاهد رونق و جهش تولید در ابعاد و عرصه های گوناگون باشیم.

 


این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: نکته حائز اهمیت دیگر این است که فضیلت کار و تلاش بر اساس آموزه های ناب اسلامی در جامعه به درستی نهادینه شود، چه آن که محور اساسی تولید، کار و تلاش است و باید به گونه ای این مفهوم مطرح شود که نسل جدید ما، کار را برای خود عار ندانسته و بلکه به آن در راستای رشد و پیشرفت کشور افتخار هم بکند.

 


وی همچنین با اشاره به این که فقر و بیکاری، ام الفساد و منشأ بسیاری از مشکلات در جامعه بشری است،گفت: حمایت از تولید و حل مشکلات تولیدکنندگان باعث رفع بیکاری نسل جوان می شود، چرا که در سایه رونق تولید و به تبع آن رفع نیازهای داخلی، زمینه صادرات فراهم شده و این مساله برای کشور درآمدزایی به همراه دارد و این درآمد مجدداً در چرخه تولید باعث ایجاد شغل های بیشتر می شود.

کد خبر 1150100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha