نشست جمع خوانی«جاذبه و دافعه علی(ع)» در سلطانیه برگزار شد

نشست جمع خوانی با محوریت کتاب «جاذبه و دافعه‌ علی علیه‌السلام» به قلم مرتضی مطهری با حضور کتابداران استان های زنجان، خوزستان، اصفهان، گیلان و سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نشست جمع خوانی با محوریت کتاب «جاذبه و دافعه‌ علی علیه‌السلام» به قلم مرتضی مطهری، با هدف شناساندن مقام والای امیرالمومنین علی(ع) با حضور کتابداران استان های زنجان، خوزستان، اصفهان، گیلان، سیستان و بلوچستان، به میزبانی کتابخانه عمومی بوعلی سینا شهرستان سلطانیه در فضای مجازی برگزار شد.

 

در این نشست، حسین نخعی از کتابخانه عمومی امام رضا علیه‌السلام شهرستان زهک استان سیستان و بلوچستان، مهناز نادری از کتابخانه عمومی بوعلی‌سینا شهرستان سلطانیه استان زنجان، اکرم بامری از کتابخانه عمومی علامه مجلسی دلگان خوزستان، شهلا بیگدلی از کتابخانه عمومی فرهیختگان استان زنجان، لیلا پرتوی از کتابخانه عمومی آستانه گیلان، نرگس بابایی از کتابخانه عمومی قائم(عج) شهرستان سلطانیه استان زنجان، سمیه هاشمی نیا از کتابخانه عمومی ولیعصر (عج) شهرستان سلطانیه استان زنجان، سمیه کریمی از کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) شهرستان فلاورجان استان اصفهان و اکرم بابایی از کتابخانه بصیرت استان زنجان به جمع خوانی کتاب «جاذبه و دافعه‌ علی علیه‌السلام» پرداختند.

 

گفتنی است، کتاب «جاذبه و دافعه‌ علی علیه‌السلام» نوشته مرتضی مطهری توسط انتشارات صدرا به چاپ رسیده است. این کتاب مجموعه ای است از چهار سخنرانی که در روزهای ۱۸ تا ۲۱ ماه مبارک رمضان سال قمری ۱۳۸۸ در حسینیه ارشاد ایراد شد. این کتاب، مشتمل بر یک مقدمه و دو بخش است. در مقدمه کلیاتی درباره جذب و دفع به طور عموم و جاذبه و دافعه ی انسان ها به طور خصوصی بحث شده است. در بخش اول، جاذبه امام علی علیه السلام و فلسفه ی آن و فایده و اثر آن، موضوع بحث قرار گرفته است. در بخش دوم، دافعه ی نیرومند آن حضرت که چگونه عناصری را به سختی طرد می کرد و دور می انداخت، توضیح و تشریح شده است؛ ثابت شده که امام علی علیه السلام دو نیرویی بوده است و هر کس که بخواهد در مکتب او پرورش یابد باید دو نیرویی باشد.

کد خبر 1150135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha