کاهش ۵۷ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در رشت/ مردم تزریق دز سوم را جدی بگیرند

امام پناهی با بیان اینکه عموم مردم تزریق دز سوم را جدی بگیرند گفت: با اماکن و مراکز عمومی و همچنین دستگاه‌های اجرایی در صورت مشاهده عدم توجه به توصیه های بهداشتی برخورد قانونی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حمیدرضا پناهی» امروز ( دوشنبه،۲ اسفند ) در جلسه ستاد کرونای شهرستان رشت اظهار کرد: استفاده از ماسک و عدم عادی انگاری شیوع ویروس، رعایت فاصله گزینی و ماندن در خانه در کنار تکمیل سریع تزریق دز دوم و سوم به عنوان تنها راه مقابله و کاهش شدت ابتلا به کرونا است.

 

فرماندار رشت با بیان اینکه بهترین واکسن در دسترس‌ترین واکسن است گفت: متاسفانه رعایت فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی در رشت کاهش قابل توجهی داشته و به ۵۷ درصد رسیده است و این بسیار خطرناک است.

 

رییس ستاد کرونا شهرستان رشت اذعان کرد:️ با توجه به دستور ستاد ملی کرونا، بازدید از باشگاه های ورزشی تشدید شده و تمامی برنامه های فرهنگی و ورزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی و دریافت مجوزهای لازم از ستاد کرونا انجام می شود.

 

امام پناهی تصریح کرد: ۲۰ درصد آمار مراجعات سرپایی سطح شهرستان رشت مربوط به کودکان است.

 

فرماندار رشت به بیمه سلامت مردم اشاره و خاطرنشان کرد: عموم مردم می توانند با شماره گیری ( #1666* ) و وارد کردن کد ملی، از شرایط بیمه ای خود آگاه شوند و در صورت نداشتن بیمه، با مراجعه به پایگاه های بسیج و دفاتر پیش خوان اقدام به عضویت در بیمه سلامت کنندتا به صورت رایگان تحت پوشش بیمه درمانی قرار گیرند.

 

وی به تزریق دز سوم واکسن پرداخت و اظهار داشت: ۳۳۲ هزار و ۴۶۷ نفر حدود ۳۶ درصد از جمعیت در سطح شهرستان رشت دز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند.‌

 

فرمانداری رشت با تاکید براینکه نظارت بر عملکرد اماکن تجمعی افزایش یابد گفت: رعایت موارد توصیه شده بهداشتی در اماکن تجمعی مانند تالارها با ظرفیت ۳۰ درصدی، رستوران‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و تاکسی‌ها؛ مورد توجه قرار گیرد و اماکن و مراکزی که توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند، تشویق می‌شوند.

 

وی اضافه کرد: هتل‌ها و مراکز اقامتی روستایی از ارائه خدمت به افرادی که واکسن نزده‌اند، خودداری کنند.

 

امام پناهی با تاکید بر اینکه اصناف بایستی ابتدا به خاطر سلامتی خودشان و جامعه و بعد به خاطر شرایط کسب و کارشان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند افزود: در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها، برخورد قانونی با متخلفین صورت خواهد گرفت.

 

وی اضافه کرد: تمامی مدیران دستگاه‌های اداری بایستی اول خودشان رعایت پروتکل‌ها را در سطح ادارات داشته باشند و در برگزاری جلسات و فعالیت‌های ادارات تمامی پروتکل‌ها رعایت شود و در صورت عدم رعایت مصوبات ستاد کرونا با دستگاه‌های مربوطه برخورد قانونی می‌شود.

 

رییس ستاد کرونا شهرستان رشت تصریح کرد: هر گونه برگزاری کلاس‌های آموزشی در دستگاه‌های دولتی باید کنسل شود، در صورت ضرورت، دریافت مجوز از ستاد کرونای شهرستان الزامی است.

 

فرماندار رشت با بیان اینکهعدم استقبال مردم از تزریق دز سوم بسیار نگران کننده است و سطح مراجعات به مراکز واکسیناسیون بسیار پایین است خاطر نشان ساخت: اصحاب رسانه مثل همیشه جهت تشویق مردم به تزریق واکسن پای کار بیایند تا شرایط از وضع موجود بهتر شود تا از پیک ششم عبور کنیم.

 

کد خبر 1150170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha