ورزش اصیل با دین گره خورده است/سرانه ورزشی یزد واقعی شد

مدیرکل ورزش وجوانان استان یزد با بیان اینکه ورزش اصیل با تدین و دیانت عجین شده است، گفت: اگر ورزش از دین جدا شود به ضدارزش تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، سید غلامرضا کمانه، مدیرکل ورزش وجوانان استان یزد، عصر روز گذشته (15 اسفند) در مراسم تجلیل از مسئولان روابط عمومی هیئت های ورزشی و ادارات ورزش و جوانان استان با تبیین پارامترهای ورزش اصیل، اظهارداشت: توجه به اذان در هنگام مسابقات و نماز اول وقت از نکات برجسته ای است که فرهنگ اصیل ورزشی را ارتقا خواهد داد.

وی با بیان اینکه جامعه ورزشی یزد میراث دار فرهنگ دارالعباده برخاسته از دل و جان مردم متدین این دیار است، افزود: همه ما وظیفه داریم تا با حفظ قداست این فرهنگ اصیل برای ارتقای آن حرکت و آن را به آیندگان بسپاریم.

کمانه در همین زمینه نقش مسئولان روابط عمومی ورزشی را مهم و تاثیرگذار توصیف کرد و اظهارداشت: نوع انعکاس اخبار و اجرای برنامه ها باید به گونه ای باشد که این فرهنگ حفظ و در جامعه ماندگار شود.

وی از واقعی شدن سرانه ورزشی استان خبرداد و افزود: هفته گذشته گروهی از کارشناسان وزارت ورزش و جوانان با حضور در یزد نسبت به واقعی کردن سرانه ورزشی استان اقدام کردند.

مدیرکل ورزش استان یزد ادامه داد: در این ارزیابی برخی از زمین های ورزشی استان که از استانداردهای لازم برخوردار نبودند از لیست خارج شدند و سرانه ورزشی استان از 5/1 مترمربع کاهش یافته است.

وی ادامه داد: اگر سرانه ورزشی استان به پنج دهم رسیده باشد به همین دلیل است و متعاقب آن اعتبار به استان وارد و وضعیت بهتر خواهد شد.

کمانه، عیدی خوبی هم برای جامعه ورزشی داشت و افزود: در اسفند بخشی از کمبودهای اعتباری سال جاری جبران شد و در شهرستان ها این میزان اعتبار به سه برابر رسید و در هفته آینده اعتباری پرداخت می شود که اعتبارات را معادل اعتبار سال گذشته خواهد کرد.

سید عبدالمجید قائم محمدی، دبیر شورای اطلاع رسانی استان یزد نیز در این نشست خواستار ایفای نقش روابط عمومی ها برای تعمیق فرهنگ دینی درجامعه ورزش شد و اظهارداشت: باید در این مسیر اگر افرادی دارای نقطه ضعفی هستند با خود همراه کنیم.

وی با بیان اینکه با نگاه مترقی مسئولان استانی گام های بلندی در حوزه روابط عمومی برداشته شده است، تاکید کرد: روابط عمومی یک فن و هنر است که اگر مجموعه ای کارکردهای آن را درک کند در همه عرصه های به موفقیت های خوبی دست خواهد یافت.


رضا نارگانی، مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان یزد نیز گفت: مسئولان روابط عمومی با فعالیت های فرهنگی و خبری خود در عمل انتقال دهنده اخلاق و معنویت در ورزش هستند.

نارگانی افزود: طی سال های گذشته در زمینه روابط عمومی هیئت های ورزشی گام های خوبی برداشته شده و این روند با همکاری همه مسئولان ادامه دارد.

وی کار روابط عمومی را در هیئت های ورزشی بسیار مهم و ضروری عنوان کرد و یادآور شد: هیئت های ورزشی باید ضمن تعامل سازنده با اداره کل و رسانه های گروهی همواره نقش آفرین باشند.

در پایان این مراسم از روابط عمومی های فعال ورزشی و ادارات ورزش و جوانان مناطق مختلف تقدیر شد.

پایان پیام/

کد خبر 115018

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha