بستری ۵۲۲ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان/ حال ۴۱ بیمار وخیم است

آخرین آمارها از افزایش شمار بیماران بستری مبتلا به سویه جدید امیکرون در مراکز درمانی و بیمارستان های استان گلستان حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، سویه امیکرون هم چنان در حال تاخت و تاز است و تعداد موارد ابتلا و بستری نیز روزانه سیری صعودی دارد.

 

براساس آخرین آمارها با افزایش شمار موارد بستری، تعداد بیمارانی که در بیمارستان ها مراحل درمانی را سپری می کنند به ۵۲۲ نفر رسیده است.

 

با توجه به اینکه تنها ۲۶ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در استان گلستان دز سوم واکسن را تزریق کرده اند و هم چنین با در نظر گرفتن قدرت سرایت بالای سویه امیکرون، به نسبت افزایش تعداد مبتلایان و بستری شدگان، تعداد بیماران بدحال نیز رو به افزایش است.

 

در حال حاضر ۹۶ بیماری در بخش آی سی یو بیمارستان های استان تحت مراقبت های ویژه قرار دارند و حال ۴۱ بیمار که به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند، وخیم است.

 

در نقشه استان هم تنها رنگ های قرمز و نارنجی دیده می شود و از ۱۴ شهرستان ۱۲ شهرستان شامل گرگان، علی ابادکتول، بندرگز، کلاله، کردکوی، بندرترکمن، گمیشان، آق قلا، آزادشهر، مینودشت، گالیکش و مراوه تپه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و شهرستان های گنبدکاووس و رامیان نیز در شرایط نارنجی هستند.

 

واکسیناسیون بی وقفه در استان در حال انجام است اما متاسفانه با وجود همه توصیه ها و هشدارها، استقبال از تزریق دز سوم واکسن کرونا مطلوب نیست و لازم است در کنار رعایت دستورالعمل های بهداشتی، هرچه سریعتر واکسیناسیون دز سوم هم انجام شود.

 

کد خبر 1150212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha