اجرای طرح نوروزی تعزیرات با همکاری وزارت جهاد، اصناف و بسیج/تمام مجوز‌ها باید در درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار صادر شود

اجرای طرح نوروزی تعزیرات با همکاری وزارت جهاد،اصناف و بسیج،کاهش سهم دولت در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس،تمام مجوز‌ها باید در درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار صادر شود،قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۱۹,۰۸۰,۰۰۰ ریال رسید برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز یکشنبه ۱۵ اسفند شبستان به شرح زیر است:

قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۱۹,۰۸۰,۰۰۰ ریال رسید

امروز (یکشنبه ۱۵ اسفند) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۹۷۰.۶۴ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۱۹,۰۸۰,۰۰۰ ریال،‌ هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۱۷,۵۵۰,۰۰۰ ریال،‌ هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۶۷,۸۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۳۸,۲۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۳,۵۰۰,۰۰۰ رسید.

 

بنابراین گزارش، امروز (یکشنبه ۱۵ اسفند) قیمت هر دلار آمریکا به ۲۵۴,۳۰۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو به ۲۸۰,۸۷۰ ریال و قیمت هر پوند به ۳۴۰,۳۴۰ ریال رسید.

 

این در حالی است که روز گذشته (شنبه ۱۴ اسفند) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۹۶۵.۳۸ دلار،‌ قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۱۹,۷۲۰,۰۰۰ ریال،‌ هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۱۸,۴۹۰,۰۰۰ ریال‌،‌ هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۶۸,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۳۸,۷۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۳,۵۵۰,۰۰۰ رسید.

 

بنابراین گزارش، روز گذشته (شنبه ۱۴ اسفند) قیمت هر دلار آمریکا به ۲۵۶,۱۵۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو به ۲۸۶,۷۹۰ ریال و قیمت هر پوند به ۳۴۶,۸۸۰ ریال رسید.

 

اجرای طرح نوروزی تعزیرات با همکاری وزارت جهاد، اصناف و بسیج

طرح نوروزی تعزیرات تا ۱۴ فروردین انجام می شود. سازمان تعزیرات حکومتی برای اجرای این طرح هماهنگی هایی با وزارت جهاد کشاورزی و اصناف و بسیج انجام داده است.

 

بنابراین گزارش، نمایشگاه‌های بهاره، شرکت‌های فروش بلیت و میادین میوه و تره بار در قالب اجرای این طرح مورد بازرسی و رصد قرار می گیرند.

 

این گزارش می افزاید: روزانه ۴۰۰ تا ۴۵۰ رئیس شعبه در این طرح حضور دارند و ۵۰۰ تا ۶۰۰ پرسنل اداری هم در این طرح شرکت می‌کنند.

 

ابوالقاسمی تصریح کرد: اولویت ما اجرای طرح نوروزی و طرح مربوط به ماه مبارک رمضان است و در همین رابطه ۷ هزار مورد گشت در رابطه با احتکار انجام و انبار‌های متعددی سرکشی شده است.

 

سهم دولت در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به زیر ۵۰ درصد کاهش می یابد

حسین قربان زاده، رییس سازمان خصوصی سازی شب گذشته (شنبه 14 اسفند) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه سهم دولت از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به تدریج کم می‌شود و تا شهریور ۱۴۰۱ سهم دولت به زیر ۵۰ درصد می‌رسد، گفت: فرآیند آماده سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس سالیان پیش شروع شده بود، ولی روند کندی داشت و بخشی از فرآیند آماده سازی اصلاح اساسنامه، تجدید ارزیابی دارایی ها، و تعیین تکلیف نشان باشگاه از سال ۷۶ اصل موضوع درباره واگذاری دو باشگاه مطرح شد.

 

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته بخصوص سال ۹۹ این فرآیند شدت گرفت، گفت: در سه ماه اخیر سال ۱۴۰۰ ستادی در سازمان خصوصی سازی با عنوان ستاد هماهنگی اجرایی آماده سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای واگذاری تشکیل و از دست اندرکاران این موضوع و مدیر عامل هر باشگاه، مشاوران عرضه و پذیرش، وزارت ورزش و جوانان، سازمان بورس و فرا بورس دعوت شد.

 

قربان زاده با اشاره به اینکه در این فرآیند در سه ماه گذشته تقریباً هفته‌ای ۲ تا ۳ جلسه برگزار شد که جلسات رسمی عمومی ۱۶ جلسه بیش از ۴۰ جلسه فرعی و داخلی بود، ادامه داد: حدود ۸۵ اقدام برای این کار طراحی شد تا این دو باشگاه به مرحله واگذاری برسند.

 

وی با بیان اینکه برای اینکه سرخابی ها، حائز شرایط پذیرش به معنای عام در فرابورس شوند کار‌هایی از جمله انضباط مالی، استاندارد مالی و حسابرسی و شفافیت را باید انجام می‌دادند که ذات این باشگاه‌ها با این کار‌ها خیلی نزدیک نبود و البته با همکاری کاملی که باشگاه‌ها و وزارت ورزش داشتند این اتفاق افتاد، تصریح کرد: الان در سایت کدال بورس حدود ۶۰ اطلاعیه توسط هر دو باشگاه منتشر شده است که هر اطلاعیه ضمینه‌هایی در حدود ۳ تا ۵ گزارش دارد و حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ صفحه گزارش مربوط به قرارداد‌هایی با اهمیت باشگاه ها، صورت‌های مالی حسابرسی شده، صورت جلسه مجامع عادی و فوق العاده، قرارداد‌های حامیان مالی، کارگزای و موارد دیگر بود و این باشگاه‌ها در ریل حرکت حکمرانی صحیح قرار گرفتند.

 

بورسی شدن سرخابی ها مباحث مربوط به AFC را برطرف می کند

علی دولتشاهی، مشاور اقتصادی باشگاه استقلال شب گذشته (شنبه 14 اسفند) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره اینکه باشگاه استقلال قرار است در آینده پیش رو چه اتفاقاتی را در نظام مالی انجام دهد؟ گفت: در صورت های مالی خیلی از موارد برطرف شده است، در آستانه اتفاق مهم هستیم که هر حرفی می تواند بازار سرمایه را نسبت به ما نگران کند.

 

وی گفت: اگر بخش هایی از صورت های مالی ما به سرعت جلد شد به خاطر موضوع AFC بود همچنین ما در صد روز ابتدایی مدیریت سردار آجرلو راستی آزمایی کردیم و اصلاح ساختار انجام دادیم چون ساختاری در گذشته وجود نداشت. اکنون صورت های مالی بر اساس واقعیت موجود درست شده است.

 

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا بورسی شدن دو باشگاه مباحث مربوط به AFC را برطرف می کند یا خیر و باشگاه در فصل بعد می تواند در لیگ آسیا شرکت کند؟ گفت: قطعاً می تواند چون بند A کاملاً برطرف می شود و ما در این صورت می توانیم وارد لیگ آسیا شویم.

 

مشاور اقتصادی باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: در موضوع سوددهی، افرادی که این سهام را می خرند باید بدانند که الآن تبلیغات دور زمین داریم، زیرساخت های سامانه هواداری داریم و برنامه کسب و کار خودمان را منتشر و همچنین در باشگاه استقلال همه اطلاعات را افشا کردیم.

 

تمام مجوز‌ها باید در درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار صادر شود

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی شب گذشته (شنبه 14 اسفند) در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما با بیان اینکه تمام مجوز‌ها باید از طریق درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار کشور صادر شود، گفت: زیرا در بحث رصد و پایش و رسیدگی ها، ورود و خروج به این سامانه ضروری است.

 

وی با اشاره به اینکه اجرای نامناسب یا ناکافی قانون بهبود کسب و کار سبب شد تا بهمن سال قبل مجلس مصوبه‌ای واقع گرایانه و انقلابی در مورد قانون کسب و کار وضع نماید که ما الآن در حال چیدن ثمرات آن هستیم، افزود: در اجرای این قانون، بسیاری از دستگاه‌ها حتی اعلام نمی‌کردند که چند نوع مجوز و در چه قالب‌هایی ارائه می‌کنند و به خاطر همین ناهمکاری، مسیر به کندی پیش می‌رفت، اما در مصوبه سال ۹۹ این امکان فراهم شد تا مسیر عوض شود و بر جریان ۱۲ ساله قبل از آن غلبه کند.

 

خاندوزی با بیان اینکه مخالفان و سنگ اندازان در اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد، گفت: اول آن‌هایی که سیاست گذاران و دستگاه‌های اجرایی کشور در یک اقتصاد احساس بین نیازی می‌کردند از اینکه فعالیت تولیدی و ... در کشور باشد، زیرا نیازمندیشان را با فروش نفت جبران می‌کردند. دسته دوم انحصارگرانی بودند که خوش نداشتند تعداد تولید کنندگان در کشور افزایش یابند.

 

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه دسته سوم هم مأمورانی بودند که در نهایت می‌خواستند حق امضای طلایی خود را حفظ کنند و با طولانی کردن مراحل کسب و کار، متقاضیان را در نهایت می‌طلبیدند و برای درج امضای طلایی خود رشوه‌ای دریافت می‌کردند، گفت: اما با مصوبه بهمن سال قبل فضا عوض شد و روندی متفاوت را شاهد هستیم.

 

خاندوزی دومین اقدام لازم الاجرا در خصوص صدور مجوز‌ها را غیرحضوری بودن و صدور الکترونیکی مجوز عنوان کرد و گفت: در جریان صدور مجوز، یک وزارتخانه یا ارگان متولی وجود خواهد داشت و باقی مراجعی که باید بر سایر امور مانند آب، برق و ... نظارت و اظهار نظر کنند به عنوان دستگاه فرعی در ذیل دستگاه و متولی اصلی حضور خواهند داشت. نباید مردم را برای کسب مجوز کسب و کار میان اداره‌ها پاس کاری کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه در برخی کسب و کار‌ها که مشکل و تبعات امنیتی ندارد می‌شود با اعلام لفظی و ثبت اطلاعات در لحظه برایش مجوز صادر کرد، گفت: اگر نهاد ناظر قصد نظارت داشته باشد پس از صدور مجوز می‌تواند به نشانی یا محلی که متقاضی در درگاه ثبت نموده است، نظارت پسینی انجام دهد.

 

خاندوزی در خصوص عملکرد ۳۳ دستگاهی که جهت صدور مجوز باید به درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار متصل شوند، گفت: در راستای سهولت در صدور مجوز‌ها و کسب و کار مردم، در وزارتخانه اقتصاد بسیار سختگیرانه رفتار کردیم، البته به نفع مردم.

 

 

 

کد خبر 1150220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha