سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای احداث مسکن مددجویان کمیته امداد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای احداث مسکن مددجویان کمیته امداد در نظر گرفته شده است.

«شهریار حیدری» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان اشاره به آغاز بررسی لایحه بودجه 1401 در صحن علنی مجلس، گفت: حمایت از اقشار ضعیف جامعه به خصوص مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از اولویت‌های نمایندگان مجلس است.

نماینده مردم سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب اظهار کرد: در شرایط اقتصادی حاضر و تورم موجود در جامعه، فشار مضاعفی بر خانواده‌های نیازمند و مددجویان کمیته امداد تحمیل می‌شود که کاستن از بار این فشار از طریق تصویب قوانین و مقررات به نفع مددجویان، وظیفه مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه مستمری مددجویان سال گذشته حدود 67 درصد افزایش یافت، خاطرنشان کرد: برای سال جاری 35 هزار میلیارد تومان اعتبار برای مستمری مددجویان در کمیسیون تلفیق پیش‌بینی شده که باید شاهد افزایش مستمری پرداختی به خانواده‌های تحت حمایت باشیم.

حیدری با تاکید بر اینکه مجلس تمام تلاش خود را جهت افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد انجام خواهد داد، اضافه کرد: علاوه بر مستمری، برای توانمندسازی مددجویان نیازمند حمایت از خانه‌دار شدن این قشر هستیم تا هزینه‌های زندگی آنان کاهش یابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به همین منظور سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای احداث مسکن مددجویان کمیته امداد در نظر گرفته شده است که در کنار آن اعتبار مناسبی نیز باید به ساخت 90 هزار واحد مسکن مددجویی در قالب طرح ملی جهش مسکن اختصاص یابد.

کد خبر 1150230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha